تاریخ : جمعه, ۳۰ شهریور , ۱۴۰۳ 17 ربيع أول 1446 Friday, 20 September , 2024
6

ديدار مديرعامل شركت پالايش نفت تهران با اعضاي مركز پژوهش هاي مجلس

  • کد خبر : 28577
  • ۳۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۹:۵۷
اقتصاد کلان :اعضاي مركز پژوهش هاي مجلس ضمن ديدار با مديرعامل شركت پالايش نفت تهران از واحدهاي عملياتي اين شركت بازديد كردند.

معاون دفتر اقتصادي و معاون دفتر انرژي، صنعت و معدن مركز پژوهش هاي مجلس شوراي سلامي به همراه جمعي ديگر از مدیران و كارشناسان اين مركز با هدف بستر سازي لازم جهت تغيير روش فروش محصولات اصلي از روش حق العمل كاري به فروش پشت فنس (EX. Work)، ضمن ديدار با مديرعامل شركت پالايش نفت تهران پيرامون رفع برخي ديگر از موانع و چالش هاي شركت هاي پالايشي گفت‌وگو كردند.

در اين ديدار آرمان فر با اشاره به سهم ۱۵درصدي اين شركت در توليد انرژي كشور و اهميت پالايشگاه تهران در تأمین سوخت كشور، نكاتي را پيرامون برخي اقدامات و تعاملات اين شركت با نهادهاي بالاسري و حاكميتي برشمرد.
وي اظهار داشت: شرکت پالایش نفت تهران با قدمتی بیش از ۵۰ سال، نقش مهمی در تأمين انرژي کشور دارد. این شرکت در دهه اخیر سرمایه گذاری ها و اقدامات مهمی جهت پایداری کسب و کار، ادامه تولید، ارتقای کیفیت محصولات و از همه مهم‌تر اجراي پروژه هاي متعدد در جهت رفع آلاينده هاي زيست محيطي از چرخه توليدات اين شركت انجام داده است. با تحولات مهمی که در حوزه عرضه و تقاضای سبد انرژی در دنیا در حال رخ دادن است و پیش بینی های نه چندان مطلوب مصارف نفت خام و فرآورده های نفتی طی دو دهه آینده، شرکت ها در تلاش‌اند تا تدابير جديدي را برای حل معضلات پيش رو در بخش انرژی و متناسب سازی سبد فعالیت ها و کسب و کارها با آن اتخاذ نمايند. رسالت ما اين است تا كيفيت محصولاتمان را ارتقا دهيم. اين مهم نه تنها موجب افزايش ارزش ريالي محصولات و سودآوري بيشتر براي سهام داران مي شود بلكه منجر به كاهش آلايندگي هاي محيط زيستي در حوزه مصرف سوخت كشور نيز خواهد شد كه منافع آن به تمام كلان شهر تهران تعميم مي يابد.
آرمان فر با برشمردن برخي از تأثیر گذارترين موانع و چالش هاي موجود در حوزه مالي و اقتصادي شركت پالايش نفت تهران نظير فروش محصولات به روش فعلي (حق العمل كاري شركت ملي پخش)، عدم پذيرش بخش عمده‌ای از اعتبارات ماليات و عوارض بر ارزش افزوده پرداختي شركت به ميزان سهم يارانه ها از سوي سازمان امور مالياتي
هزينه غير معقول تمديد كارت بازرگاني، عدم دسترسي پالايشگاه به ارز حاصل از صادرات فراورده هاي اصلي، عدم ابلاغ “معيارهاي تعيين سطح آلايندگي ” توسط هیئت وزيران و همچنين عدم انطباق بين قوانين سازمان بورس قانون تجارت با الزامات دولتي براي شرکت‌های پالايش نفت واگذار شده ابراز اميدواري كرد با نگاه ويژه مسئولان بالادستي و مديران دلسوز دولت در اين برهه سرنوشت ساز و تاريخي كشور موانع موجود برداشته و در سالي كه به فرموده مقام معظم رهبري سال “توليد، دانش بنيان، اشتغال آفرين” نام‌گذاری شده بتوانيم در راستاي اعتلاي نام ايران اسلامي گام هاي مهم‌تر را برداريم.
بازديد از تأسیسات پالايشگاه و اقدامات و دستاوردهاي شركت پالايش نفت تهران در جهت كيفي سازي محصولات و كاهش آلاينده هاي محيط زيست پايان بخش اين ديدار بود.

لینک کوتاه : https://eghtesadkalan.ir/?p=28577

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.