تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ 19 رمضان 1445 Thursday, 28 March , 2024
4

افتتاح اولین مرکز کارآفرینی اجتماعی کلان‌شهر تهران

  • کد خبر : 27516
  • ۱۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۵
اقتصاد کلان : به مناسبت هفته ملی مهارت و کارآفرینی، در مردادماه، اولین مرکز کارآفرینی اجتماعی کلان شهر تهران درمنطقه ۱۵ افتتاح شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان رفاه، خدمات و‌ مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران، این مرکز در زیربنایی به وسعت ۸۰۰ متر مربع ،با دارا بودن بیش از ۱۴ فضای اموزشی، توان افزایی و تولیدی برای کارآفرینان، کارجویان و افراد علاقه مند به فراگیری و اشتغال در مشاغل خرد با مشارکت آحاد مردمی در راستای ترویج فرهنگ کار و کارآفرینی در مدیریت شهری و توسعه مشاغل شهري و همچنین ارتقا زيست بوم كارآفريني، به عنوان الگوی ۱۹ کلان شهر کشور با حضور نادعلی عضو کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران و جمعی از مدیران شهری افتتاح شد.

لزوم رفع آسیبهای اجتماعی با همکاری همه جانبه دستگاه‌های مرتبط و اولویت قرار دادن ظرفیتهای مردمی
علیرضا نادعلی سخنگو و نائب رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران در مراسم افتتاح مرکز کارآفرینی منطقه ۱۵ ضمن تشکر از تلاش گروههای جهادی برای حل مشکلی از مشکلات موجود و قدردانی از همه کسانی که در حوزه رفع آسیبهای اجتماعی و کارآفرینی فعالیت می کنند، گفت: وظیفه ما هم در این زمینه تلاش برای برداشتن موانع از سر راه و هموار کردن مسیر برای این گروههای مردمی و جهادی با اصلاح دیوان سالاری های اداری است.
او با اشاره به اینکه راه اندازی این مرکز در منطقه ۱۵، یک اقدام مهم است ، یادآور شد: منطقه ۱۵ به لحاظ فضای اجتماعی، منطقه خاصی است و خوشبختانه امکانات ویژه ای نیز نظیر حضور مردم توانمند برای رفع آسیبها در آن وجود دارد. شهردار منطقه و مدیر عامل سازمان خدمات اجتماعی نیز افراد جهادی و پای کاری هستند که برای رفع مشکلات منطقه تلاش شبانه روزی دارند .
عضو شورا در ادامه با اشاره به بروکراسی های اداری و نیاز به ارتباط با سایر دستگاهها نیز اظهار کرد: حل این مسایل و موانع؛ جان سختی ویژه ای می طلبد و وظیفه ما در کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورا پیگیری جهت رفع موانع است. بنده نیز در حد مقدور و توان در رفع مشکلات تلاش می کنم.
او در ادامه با اشاره به اینکه تاکید مقام معظم رهبری نیز بر کاهش آسیبهای اجتماعی است، افزود: اگر قرار است در این دوره کاری انجام دهیم، باید لوازم آن را فراهم کنیم و اصلاح موارد قانونی در جهت تسهیل راه اندازی اینگونه مراکز از جمله این اقدامات خواهد بود که در شورای شهر به جد پیگیری خواهم کرد.
نادعلی ضمن تشکر از کسانی که پا در رکاب این مسایل هستند، از مجموعه جهادی مصباح المبین و گروه‌های همکار و مجموعه‌های سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهر تهران و شهرداری منطقه ۱۵ تشکر کرد و ابراز امیدواری کرد: این روند ادامه پیدا کند تا فعالیت‌های قرارگاه اجتماعی که یک هم افزایی مهم در شهر تهران است بتواند الگویی برای تمام کلان شهرها باشد.
وی افزود: با پای کار آمدن سایر دستگاه‌ها و برادری کامل آنها در کنار هم و اولویت قرار دادن ظرفیت‌های مردمی می توان آسیب‌های اجتماعی را رفع کرده و در رسیدن به قلل رفیع پیشرفت گام برداشت.

احمد احمدی صدر مدیرعامل سازمان رفاه ، خدمات ومشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران نیز در ادامه این مراسم گفت: این اولین مرکز با نگاه و رویکرد اجتماعی در شهر تهران است که ضمن ایجاد کارآفرینی و حمایت از خانواده‌های قشر هدف، خدمات مشاوره ای نیز در قالب مسائل و مشکلات اجتماعی ارائه می نماید.
وی با اشاره به افتتاح دو مرکز دیگر اجتماعی با رویکرد کارآفرینی در شهر تهران و افزایش مراکز توسعه و تحلیل کسب و کار در تهران افزود: در ابتدای ورود ما به شهرداری سه مرکز کسب و کار در تهران داشتیم، در حال حاضر ۵ مرکز و تا پایان سال جاری ۷ مرکز دیگر افتتاح خواهد شد که جمع مراکز تسهیل و توسعه کسب و کار شهر تهران به ۱۲ مرکز خواهد رسید. ما ظرفیت های خوبی در تهران داریم که می‌توانیم تا حداقل تعیین تکلیف در حوزه کارآفرینی و گره گشایی از مشکلات مردم استفاده کنیم .
اگر از بروکراسی و قوانین دست و پاگیر اداری و اصلاح برخی قوانین (بند ۶ ماده ۵۵) رهایی یابیم تا پایان سال می توانیم بیش از ۳۰ مرکز تسهیل و توسعه کسب و کار در تهران را افتتاح نمود و این روند را گسترش دهیم.
احمدی صدر با اشاره به ثبت ۵۶۰ مرکز کوچک در حوزه مشاغل خرد و کسب و کارهای کوچک حوزه کارآفرینی در محلات تهران و افزایش این تعداد ادامه داد: اولین مرکز ترویج و توسعه و حمایت کارآفرینی کلانشهر کشور نیز در هفته‌های آتی در منطقه ۵ افتتاح خواهد شد که این مرکز در بیش از ۳۹ موضوع در حوزه کسب و کار، ازدواج، تحصیل، روانشناسی و حقوق ضمن ارائه ی خدمات مشاوره‌ای برای تمامی شهروندان تهرانی ، برای آسیب‌دیدگان اجتماعی خدمات مشاوره بصورت رایگان ارائه خواهد نمود.
رییس کمیته توانمندسازی و کارآفرینی کلان‌شهرهای کشور با اشاره به سخن حضرت امام مبنی بر اینکه “بسیج همه مردم است” خاطرنشان کرد: رویکرد ما در سازمان رفاه خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران این است که از ظرفیت‌ها ، حلقه های میانی مردمی و آحاد مردم به تعبیر مقام معظم رهبری استفاده نماییم.. این نیست که ما آحاد مردم را به کارگیری کنیم، آحاد مردم پای کار هستند و وظیفه ما این است که موانع را از جلوی راهشان برداریم و مانع زدایی نماییم.همه عزیزانی که کارآفرینی می نمایند با هر نگاه و گویش و لهجه و لباسی بسیجی هستند و علاج آسیب‌های اجتماعی تهران را بسیج همگانی می دانیم و از همه‌ی فعالین در این حوزه دعوت می نماییم.

لینک کوتاه : https://eghtesadkalan.ir/?p=27516

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.