تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ 20 رمضان 1445 Friday, 29 March , 2024
5

اهتزاز پرچم حسینی و آغاز پویش نذر یاری

  • کد خبر : 27405
  • ۱۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۲:۲۶
اقتصاد کلان : همزمان فرارسيدن ماه محرم و ايام سوگواري حضرت اباعبدالله الحسين(ع)، مراسم آييني اهتزاز پرچم عزای حسيني و افتتاح رویداد پویش «نذر یاری» برگزار شد

به گزارش روابط عمومی سازمان رفاه،خدمات و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران، احمد احمدی صدر مدیرعامل این سازمان ضمن تسلیت به مناسبت فرا رسیدن ایام عزاداری سید و سالار شهیدان با ذکر این خبر افزود : این مراسم در راستای هر چه باشکوه تر برگزار شدن مراسم عزای حسینی و ترویج سنت حسنه انفاق و دستگیری از قشر نیازمند شهر در قالب پویش «نذری یاری» با حضور هيات‌هاي بزرگ مذهبي تهران، پيرغلامان حسيني، گروه‌هاي جهادي، مجامع خيرين مناطق ۲۲گانه شهر تهران، روحانيون مساجد شاخص تهران، مداحان، خانواده هاي شهداي معزز مدافع حرم و ورزشكاران در سالن ايوان شمس و محوطه معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران برگزار شد.

وی در این مراسم باتاکید بر تلاش و تعامل دوسویه مردم و حاکمیت در برطرف نمودن آسیب های اجتماعی شهر تشریح کرد :حضور همه جانبه دستگاه ها و نهادهای دولتی لازم است اما کافی نیست، کفایت مطلب آنجایی است که از ظرفیت های عظیم مردمی استفاده کنیم، ظرفیت و دریای عظیم مردم به فرمایش مقام معظم رهبری «آحاد مردم-حلقه های میانی».استفاده از ظرفیت آحاد مردم یعنی همانند دهه ۶۰ وقتی که کشورهای متعددی دست به دست هم دادند تا به خاک ایران را دست درازی کنند ،آحاد مردم، از هر گویش و رنگ و خو و خلق و طایفه و مذهب و دین هر که بود آمدند و پای ایران ایستادند و با فدا کردن جان های خود یک وجب از خاک ایران مورد تعرض و در اختیار دشمن قرار نگرفت .چه کسی این کار را کرد جز آحاد مردم!!
احمدی صدرافزود: شهرداری تهران شهرداری آحاد مردم است، شهرداری تهران شهرداری تک تک مردم تهران است، همان مردمی که ۲-۳ میلیون جمعیت می آیند در تهران در بزرگداشت غدیر در اوج فشار های اقتصادی و سیاسی دشمن نوید غدیر و عشق به ولایت مولا امیرالمومنین ع را سر می دهند و عظمت روز غدیر را رقم میزنند . اینان همه آحاد مردم هستند .
وی در ادامه سخنان خود با اشاره بر سخنان مقام معظم رهبری مبنی بر نگاه به آسیب های اجتماعی و اسیب دیگان باید طوری باشد که این اسیب درخانواده ما رخ داده است ، گفت :ما در شهر کسانی را داریم که به هر دلیلی دچار معضلات و آسیب های اجتماعی گشته اند. در حالی که در حدود ۱۰ هزار هیئت در تهران داریم که هر کدام فقط یک نفر از این افراد و خانواده شان را بعد از دوره بهبودی و پاکسازی تحت تکفل خود قرار دهند معضل معتادین متجاهر درتهران تمام است!
دبیر ستاد مسئولیت پذیری شهر تهران گفت : بعضی از کشورهای متمدنی که ادعای حقوق بشر سر میدهند میگویند معتاد متجاهر کف خیابان ۳ درصد احتمال بازگشت دارد پس بریزم در دریا ! ما می گوییم این انسان است، خلیفه الله است، خداوند متعال انسان را در روی زمین خلق کرد و حالا به هر دلیلی حالا به این روز افتاده است. ما می گوییم گفتمان انقلاب اسلامی وگفتمان اسلام و گفتمان اخلاق محور یک جمله دارد و آن هم دفاع از مظلوم و توجه به محروم است . جایی که شما نماز را که سنجه ی اعمال است و شکستن آن مجاز نمی باشد در یک صورت باید بشکنید. آنجا که جان انسانی در خطر است چند هزار آدم جانشان در خطر است درکوچه و خیابان. و ما مکلفم به نجات آنها حتی اگر چتد درصد احتمال نجات آنها وجود دلشته باشد .

احمدی صدر در پاسخ به سوالی که در رسانه ها مبنی بر اینکه “چرا هزینه میکنید این آدم معتاد متجاهر کل و وبال برجامعه است هزینه نباید بکنید ” افزود:اگر فرزند تان سرطان داشته باشد و پزشکان بگویند که احتمال دارد بچه فوت شود و یک درصد احتمال نجات دارد و اگر این هزینه سنگین را انجام بدهید بچه تان برگردد، چیکار می کنید؟ فرش زیر پای ، ماشین ، خانه و زندگی مان رامی فروشیم تا بچه مان برگردد
مدیرعامل سازمان رفاه ،خدمات و مشارکت های احتماعی شهرداری تهران با اشاره به جایگاه تشکل های مردمی ادامه داد: جمع کردن معتاد متجاهر کف خیابان و بردنشان داخل مرکز مشکل را حل نمی کند. بروش و توزیع فراوان مواد مخدر از یک سمت و از سمت دیگر فشارهای اقتصادی، فشارهای عاطفی ،مسائل روانی و غیره بالاخره به یک جایی رسیده است که تعداد کنونی را رقم زد است.مادامی که بنشینیم حاکمیت بیاید چه کار می خواهد کند یک سال بگیرد داخل زندان نگه دارد ؟برمی گردد دوباره به جامعه!! بله حاکمیت باید ورود جدی کند با برنامه های ویژه تربیتی فرهنگی و … و کمک کند، پشتیبانی کند ،آموزش بدهد و ازین منظر حمایت کند. ما ngo ها ,گروه ها ،خیرین ،فعالین، مراکز نیکوکاری که بیش از ۱۵هزار مجموعه ثبت شده در شهر تهران است، اگر هر کدام یک کودک کار یا یک معتاد را باخانواده هایشان حمایت کند، و رفیق راه کنار این عزیزان شوند ، معضل آسیب های اجتماعی تهران تمام خواهد شد.
وی در ادامه با اشاره به برکات ماه محرم افزود: در حوزه آسیب های اجتماعی نیز ما به برکت وجود سیدالشهدا که هر چه داریم از سیدالشهدا است. نیت میکنیم در این ماه باعظمت بقدر آن توفیقی که خداوند متعال به ما میدهد ورود به عرصه آسیب های اجتماعی و کمک به رفع آن کنیم و توجه خیرین و مردم را به حمایت ازین قشر جامعه که به هرحال گرفتار شده اند جلب نماییم . نکته این نیست خانواده ای که ضعیف است و این نیازمند را ، این مریض و بیمار اعتیاد را بیایم در هیئت کمک مادی کنیم.نکته کلیدی این است که میخواهیم در سفره سیدالشهدا با عنایت کریمانه مولا مورد توجه قرارگیرد و مسیر تربیتی و رشد را در دانشگاه معرفت محرم بپیماید .
دبیر قرارگاه اجتماعی شهر تهران درپایان خاطرنشان کرد : مادامی که مطلقا بر علم و روانشناسی و …. برای نجات انسان ها و اسیب دیدگان تکیه کنیم به جایی نمیرسیم مساله اول و اخر تربیت است اخلاق است عدالت است اینها ذیل تعصی و توجه واقعی به مکتب سید الشهدا رقم میخورد … اما تکیه گاه ما چراغ راه باید سیدالشهدا باشد. اگر در دامان سیدالشهدا نرویم تهی دست خواهیم بود و اگر عمل کنیم به این قضیه موفق خواهیم بود. علم باید باشد،تکنولوژی باید باشد همه را باید به خدمت بیاوریم اما غفلت نکنیم از حضرات معصومین و مسیر تربیتی ایشان بویژه حضرت سیدالشهدا ع .
مکتب حسینی یعنی مکتب عدالت مکتب دستگیری از مظلوم از محروم کمک به هم نوع . یاری کردن نیازمتدان و انجه اخلاق حکم میکند
ان شالله از یاری کنندگان حضرت سیدالشهدا باشیم.

لینک کوتاه : https://eghtesadkalan.ir/?p=27405

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.