تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ 20 رمضان 1445 Friday, 29 March , 2024
6

راز موفقیت شرکت بیمه تجارت‌نو؛ تنوع پرتفوی شرکت و عدم تمرکز بر یک‌رشته خاص پرریسک

  • کد خبر : 17811
  • ۲۷ شهریور ۱۴۰۰ - ۲۰:۵۳
اقتصاد کلان : شرکت بیمه تجارت‌نو در سال جاری پرتفوی خود را به گونه‌ای تغییر داده است که در همه حوزه‌های خاص حضور داشته و بر خلاف بسیاری از شرکت‌های داخلی که وابسته به یک یا دو رشته خاص هستند. بیمه تجارت‌نو تا جایی که توانسته در حوزه‌های خاصی چون بیمه کشتی، بیمه بدنه و غیره فضای خوبی را رقم بزند.


به گزارش اقتصاد کلان ، عباس آقابراری، سرپرست معاونت فنی بیمه تجارت‌نو با بیان مطالب فوق، در تشریح عملکرد شرکت بیمه تجارت‌نو در سال جاری اظهار کرد: در شش ماهه نخست سال ۱۴۰۰ پرتفوی شرکت بیمه تجارت‌نو تقریباً ۹ هزار میلیارد ریال بوده ‌است. برنامه شرکت این است که تا پایان سال به ۲۵۰۰۰ میلیارد ریال برسد و برنامه‌ریزی‌های خاصی در این خصوص انجام داده تا نه‌ تنها به این برنامه تعیین‌شده برسیم بلکه باید از آن فراتر نیز برویم. شایان‌ ذکراست که از این پرتفوی ۹۰۰۰ میلیارد ریالی محقق شده تاکنون، ۳۰ درصد به بیمه های اتومبیل ۳۰ درصد هم بیمه های درمان و مابقی به سایر رشته‌ها تعلق دارد.

او در مورد برنامه‌های شرکت در خصوص تحقق اهداف شرکت گفت: برنامه‌ای که برای رسیدن به این اهداف مد نظر قرارگرفته این‌ است که علاوه بر عمده‌ فروشی و شرکت در مناقصات نگاه ویژه‌ای به خرده فروشی و فروش از طریق شبکه نمایندگان گذاشته شده است.

سرپرست معاونت فنی بیمه تجارت‌نو در خصوص برنامه شرکت توضیح داد: در بخش خرده ‌فروشی تلاش داریم تا نمایندگان و کارگزاران را ترغیب کنیم که سطح کیفی و کمی کار را ارتقا دهند و اعتقاد داریم پورتفوی که از طریق شبکه فروش جذب می گردد چسبندگی بیشتری داشته و ماندگاری آن نیز بیشتر است. انجام اقداماتی نظیر بازدید آنلاین خودرو در زمان صدور بیمه های بدنه، طراحی بیمه نامه های آسان فروش در بیمه های آتش‌سوزی، برگزاری جشنواره های فروش و … همگی در جهت افزایش خرده فروشی نمایندگان انجام شده است. از طرف دیگر بخش پرداخت خسارت را نیز به این سمت سوق دادیم که در سریع‌ترین زمان ممکن به خسارتها رسیدگی کرده و نسبت به پرداخت آن اقدام نمایند راه اندازی پرداخت خسارت سیار و آنلاین در بیمه های اتومبیل در این راستا بوده است.

عباس آقابراری در خصوص طرح تسهیلاتی شرکت بیمه تجارت‌نو گفت: طرح وام بیمه نیز در بخش خرده ‌فروشی تاثیر گذار است. در قالب این طرح و با هماهنگی بانک عامل سقف تسهیلات اعطایی به بیمه‌گذاران را از رقم چهل میلیون ریال به ۱۰۰ میلیون ریال افزایش دادیم تا مشتریان بهره کافی را از این فضا ببرند و برای آن دسته از مشتریانی که امکان پرداخت حق بیمه بصورت یکجا را در زمان خرید بیمه‌نامه اعم از اجباری و غیراجباری ندارند بتوانند از این تسهیلات قرض الحسنه بهره ببرند درگذشته از تسهیلات وام بیمه فقط در خرید بیمه های ثالث و بدنه اتومبیل استفاده می‌شد اما الان به همه رشته‌ها بسط یافته است. از دیگر اقدامات شرکت بیمه تجارت‌نو در بخش خرده فروشی طرح فروش آسان و سریع از طریق شبکه نمایندگان می باشد که با طراحی اپلیکیشن مخصوص شرکت تحت عنوان “بنوشاپ” و در اختیارگذاشتن آن برای نمایندگان سرعت فروش به میزان قابل توجهی افزایش یافته است.

همچنین عباس آقابراری در خصوص قراردادهای شرکت گفت: یکی از موضوعات مهم در بخش اجرا قراردادهای بزرگ است که تعداد زیادی از بیمه گذاران به دلیل داشتن رضایت از عملکرد شرکت برای عقد قرارداد یا تمدید قراردادهای گذشته نزد بیمه تجارت‌نو اقدام کردند. تا جای که برخی از قراردادها برای چهارمین یا پنجمین سال متوالی در این شرکت تمدید شده است.

سرپرست معاونت فنی شرکت بیمه تجارت‌نو در زمینه بیمه کشتی اظهار کرد: در حوزه کشتی نیز امسال سال خوبی برای شرکت بیمه تجارت‌نو بود و یکی از برترین شرکت‌های بیمه‌گری با پرتفوی مناسب در حوزه کشتی بودیم. در ماه‌های اخیر هم مجوزی از سازمان دریانوردی در زمینه ارائه پوشش بیمه ای کشتی‌های خارجی که در آب‌های ایران فعالیت می‌کنند، دریافت شد البته از سال ۹۷ از سازمان دریانوردی مجوز پوشش کشتی‌های ایرانی نیز دریافت شده بود. از ابتدای سال بالغ بر ۳۶۵ فقره بیمه‌نامه کشتی در این شرکت صادر شده است. این شرکت با بهره گیری از خدمات ارزیابان خسارت بین المللی در اقصی نقاط جهان قادر است در صورت بروز حادثه برای هریک از کشتی های تحت پوشش خود در کشورهای چین، مالزی، سنگاپور و پاکستان و… غیره نسبت به ارزیابی و پرداخت خسارت اقدام نماید.

آقابراری در خصوص تغییر کارمزد شبکه فروش گفت: اخیراً تغییراتی در آیین نامه کارمزد رخ‌ داده است و در بخش بیمه های مسئولیت در آیین نامه جدید نسبت به آیین نامه قبلی شاهد کاهش کارمزد بوده که همین موضوع باعت اعتراض شبکه فروش صنعت بیمه قرار گرفته است. این نکته را باید توجه داشت که در بخش بیمه های مسئولیت عموماً حاشیه سود پایینی وجود داشته و بعضا این رشته با زیان مواجهه است و به نظر می رسد در آیین نامه جدید تلاش شده تا بدون افزایش حق بیمه این رشته را از زیان خارج کنند. البته این آیین‌نامه در بخش کارمزد پلکانی و دولتی که بیشترین درخواست نمایندگان در تغییر روش محاسبه آن بوده مثبت عمل کرده است و به نظر می‌رسد اعتراضات شبکه فروش صنعت کمی عجولانه و شتاب‌زده بوده چرا که برآیند این آیین‌نامه به نفع معیشت نمایندگان و نیروی بخش فروش می باشد.

عباس آقابراری، سرپرست معاونت فنی بیمه تجارت‌نو در پایان گفت: صنعت بیمه نیاز دارد که وضعیت مناسبی برای رقابت داشته باشد و توصیه به همکاران می‌کنیم که از نرخ شکنی در صنعت بیمه و ریسک رقابت غیرحرفه‌ای دست برداشته و فضای سالمی را رقم بزنند.

لینک کوتاه : https://eghtesadkalan.ir/?p=17811

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.