تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 12 شوال 1445 Saturday, 20 April , 2024
16
در نخستین جلسه تخصصی مراکز تسهیل و توسعه ی کسب و کار و کارآفرینی اجتماعی مطرح شد:

تقویت و توسعه اکوسیستم کارآفرینی مهمترین عامل پیشگیری از آسیب های اجتماعی

  • کد خبر : 17469
  • ۱۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۹
اقتصاد کلان : تقویت و توسعه اکوسیستم کارآفرینی مهمترین عامل پیشگیری از آسیب های اجتماعی مدیرعامل سازمان رفاه خدمات و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران تکمیل و تقویت اکو سیستم کارآفرینی شهری مهمترین عامل بر پیشگیری از آسیب های اجتماعی به ویژه آسیب های اجتماعی ناشی از بیکاری است.


به گزارش اقتصاد کلان به نقل از روابط عمومی این سازمان، نخستین جلسه تخصصی بهره برداران مراکز تسهیل و توسعه ی کسب و کار و کارآفرینی اجتماعی (توتیا) در هفته مهارت و کارآفرینی با حضور بهره برداران مراکز ۵ ،۷ ، ۹، ۱۰ ، ۱۹ و ۱۱ تحت بستر وب برگزار شد.
سید مالک حسینی، مدیرعامل این سازمان با اشاره به لزوم توجه مدیریت شهری به کارآفرینی شهری و نقش شهرداری ها در بهبود وضعیت کسب و کار گفت: امروزه کارآفرینی به عنوان راهکاری مورد استقبال عموم مردم در جهت بهبود وضعیت اقتصادی و اجتماعی مطرح گردیده و ظرفیت های موجود درمحیط زندگی، تکلیف مدیران شهری را در بهره گیری خلاقانه از این ظرفیت ها دوچندان کرده است.

حسینی با تاکید بر اینکه کارآفرینی نه تنها به عنوان یک نیروی محرک و سازنده اقتصادی، بلکه در بعدی گسترده تر به عنوان یک عامل پویای اجتماعی مورد توجه قرار گرفته است افزود: رویکرد اصلی این مراکز ارائه خدمت به افراد کم برخوردار شهر،مشاغل شهری و همچنین مشاغل در معرض آسیب و یا آسیب دیده از کرونا است.
وی با بیان اینکه این مرکز تلاشی برای اقدامات پیشگیرانه از آسیب‌های اجتماعی و آینده است، افزود: نتایج توسعه کارآفرینی، افزایش نوآوری، ارتقای سطح فناوری، افزایش اشتغال، تولید دانش فنی‌ و تولید و توزیع متوازن درآمد در سطح جامعه است که می‌تواند افزایش ثروت ملی و رشد اقتصادی جامعه را دربرداشته باشد و در نهایت دوری و پیشگیری از خطرات و آسیب‌هایی که در آینده گریبان گیر جامعه می‌شود.
در پایان جلسه هریک از شرکت کنندگان به بیان فرصتها، ظرفیت های منطقه ای و همچنین چالش های پیش رو در این زمینه پرداختند.

لینک کوتاه : https://eghtesadkalan.ir/?p=17469

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.