تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ 11 شوال 1445 Friday, 19 April , 2024
12
به منظور بهبود سیمای فضاهای به‌یادگارمانده از تاریخ انقلاب در منطقه 12 پایتخت:

بهسازی و بازپیرایی خیابان مجاهدین اسلام

  • کد خبر : 17223
  • ۲۸ تیر ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۵
اقتصاد کلان : شهردار منطقه 12 از بهسازی و بازپیرایی خیابان مجاهدین اسلام به منظور بهبود سیمای شهری و افزایش سرانه فضای سبز در این خیابان خبر داد.

به گزارش اقتصاد کلان به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۲، علی‌محمد سعادتی، شهردار منطقه با تأکید بر اینکه مشخص‌ترین جنبه زیبایی‌شناسی شهر، منظر و سیمای بصری آن است، گفت: از مهم‌ترین عوامل بهبود سیمای شهری، افزایش فضای سبز متناسب با اقلیم منطقه‌ای است که هم سبب افزایش زیبایی و هم بهبود کیفیت هوا می‌شود و به همین منظور بهسازی و بازپیرایی خیابان مجاهدین اسلام در دستور کار قرار گرفت.
وی کوچه‌ها و خیابان‌های منطقه ۱۲ را به عنوان منطقه تاریخی قلب طهران، سمبلی از هویت بصری شهر تهران خواند و افزود: از آنجا که در این منطقه به دلیل تراکم کالبد شهری، ایجاد فضای سبز، کار دشواری است، مدیریت شهری در این منطقه از هر فرصت و فضایی برای بالابردن سرانه فضای استفاده خواهد کرد که اقداماتی نظیر بازپیرایی خیابان مجاهدین اسلام از این دست است.
شهردار قلب طهران در توضیح اقدامات انجام‌شده در این خیابان گفت: طول فضای سبز ایجادشده، ۷۸۰ متر، مساحت فضای ایجادشده، ۶۶۵ مترمربع و مقدار لوله‌گذاری برای آبیاری مکانیزه، ۸۵۶ متر طول بوده؛ همچنین قراردادن ۴۲۹۰ گلدان درختچه تزئینی، نصب ۷۰ پایه‌چراغ تزئینی و کاشت ۶۰ اصله درخت یاس هلندی به همراه رنگ‌آمیزی ۱۸۰۰ مترمربع استوپر، کافوی برق و مخابرات و علائم راهنمایی و رانندگی از جمله اقدامات انجام‌شده در این پروژه بوده است.
به گفته وی پروژه بهسازی و بازپیرایی خیابان مجاهدین اسلام از ۱۵ خرداد شروع شده و ابتدای مردادماه به بهره‌برداری کامل خواهد رسید.
خیابان مجاهدین اسلام، خیابانی قدیمی در منطقه ۱۲ تهران و یکی از نقاط اتصال مرکز به شرق تهران است. این خیابان از باختر به خیابان و میدان بهارستان و از خاور به خیابان ۱۷ شهریور و میدان شهدا محدود می‌شود. چهارراه آب‌سردار، خیابان ایران، بیمارستان‌های شفا یحیائیان و معیری، هیأت فاطمیون تهران، برج‌های مسکونی بهنام، ساختمان شهرداری منطقه ۱۲ و ساختمان مجلس شورای اسلامی در این خیابان هستند.

لینک کوتاه : https://eghtesadkalan.ir/?p=17223

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.