پیوند عمیق سه رکن روابط‌عمومی، بازاریابی و فناوری؛ عامل بالندگی هر موسسه خبرگزاری اقتصاد کلان

  امروز شمسی

  تماس با ما  تماس با ما   طلا و ارز  طلا و ارز   معدن  معدن   صنعت   صنعت    بیمه  بیمه   بانک  بانک   بورس  بورس   اقتصاد اجتماعی  اقتصاد اجتماعی   اقتصاد سیاسی  اقتصاد سیاسی   اقتصاد بین الملل  اقتصاد بین الملل   اقتصاد کلان  اقتصاد کلان   صفحه اصلی  صفحه اصلی  

  خبرهای برگزيده
بخش عمده بدهی دولت به بانک ها تسویه شد
تکذیب خبر ادغام بانک حکمت ایرانیان با موسسه کوثر
حمایت از عرضه میان متراژها سیاست اصلی بانک مسکن در سال 97
وسوسه‌های خطرناک افزایش نرخ ارز
بورس در محاصره بازار پول و نوسانات نرخ ارز
قبح سود بالا ریخت/ سپرده ۲۱ درصد برگشت
دو خبر خوش به خریداران مسکن
چهار هزار سوناتا هیبرید غیرقانونی آمد
گردهمایی استارت‌آپ‌ها و صاحبان سرمایه در اتاق بازرگانی تهران برگزار شد
پیش بینی روند بازار اجاره در سال 97
یازدهمین-کنفرانس-بین-المللی-مدیریت-استراتژیک-برگزار-شد
سومین نمایشگاه توانمندی روستائیان و عشایر با حضور جهانگیری افتتاح می‌شود
کارنامه 5 ساله بانک مسکن تشریح شد
نظام بانکی ایران با محوریت بانک مرکزی قدرتمند در حال اصلاح اقتصاد کشور است

  آخرين اخبار
ارائه اظهارنامه مالیاتی شرط برخورداری از معافیت و نرخ صفر مالیاتی
سیستم بانکی نیازمند تنوع الگوی کسب و کار
حضور شرکت های دارویی و پزشکی وابسته به تامین اجتماعی در بیست و یکمین نمایشگاه بین المللی ایران هلث
تقویت مدیریت ایمنی اهرم کاهش خسارت
قرارداد همکاری بیمه "ما" و شرکت فولاد خراسان
جلسه شورای اداری پست بانک استان مازندران با حضور دکتر فرحی برگزار شد
تسهیلات اعطایی بانک رفاه به بخش های مختلف اقتصادی
اهدای هدیه ایده برتر در استان خوزستان
حاصل تعامل بازار پول و سرمایه بهبود رفاه عمومی و عدالت اجتماعی است
طرح اشتغال روستایی اولویت نخست برنامه بانک توسعه تعاون است
  پربيننده ترين اخبار
تیم کشتی آزاد بیمه رازی جویبار امسال تحت عنوان بیمه رازی بابل در مسابقات لیگ برتر کشتی شرکت می کند
انتصاب مدیر کل تامین اجتماعی استان لرستان
پرداخت خسارت 54 میلیارد تومانی آتش سوزی پارس جنوبی ازسوی بیمه ایران
بزرگترین صنایع بورسی به لحاظ ارزش معاملات معرفی شدند
تلفن بانك ملل با شماره هاي جديد و امكانات به روز بانكي
ارائه خدمات بهتر در ناوگان حمل و نقل شهری با استفاده از کارت شهروندی
توزیع کیسه های "زیست تخریب پذیر" در فروشگاه های شهروند
علی درزی نیا معاون مالی بانک قوامین شد
دستیابی به اهداف شعب با تسلط همکاران به خط مشی اعتباری میسر می شود
امکان کارت به کارت از مبدا موسسه اعتباری ملل در نرم افزار آپ
عرضه بلیت های لیگ ملت های والیبال در وب سایت بانک گردشگری
تفاهم‌نامه ساخت مدرسه توسط بيمه نوين در مناطق زلزله زده کرمانشاه به امضا رسيد
پیام مدیرعامل بانک صنعت و معدن به مناسبت عید سعید فطر
تقدیر وزیر صنعت، معدن و تجارت از بانک صنعت و معدن
تجربه ارائه خدمات مشاوره در بانک‎‎ های توسعه ‎ای با نگاهی به بانکداری کسب ‎و کارهای کوچک و متوسط
بانک توسعه تعاون دوهزار میلیارد تومان برای اجرای طرح ملی اشتغال پایدار روستایی پرداخت می‌کند
پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی بر اساس ظرفیت‌های استان‌ها از اولویت‌های بانک توسعه تعاون است
آگهی دعوت به مجمع عمومی عادی بطور فوق العاده (نوبت دوم) بانک ایران زمین
اصلاحات ساختاری برای ثبات مالی؛ محور همایش سیاست‌های پولی و ارزی
صاحبان مشاغل از تسهیلات قانونی مالیات مقطوع استفاده کنند
دیدار رییس هیات مدیره بیمه سرمد با مدیریت بانک صادرات شعب خراسان رضوی
  اوقات شرعی



  ارسال خبر به ما : چاپ

پیوند عمیق سه رکن روابط‌عمومی، بازاریابی و فناوری؛ عامل بالندگی هر موسسه

اقتصاد کلان: فن‌آوری در عصر حاضر به مانند اکسیژن برای فضای کسب‌وکار عمل کرده و عدم استفاده و بکارگیری صحیح آن موجب بروز خسارات جبران‌ناپذیر به سازمان‌ها خواهد شد. بخش‌های مختلف هر موسسه اقتصادی و غیراقتصادی مانند مدیریت، نیروی انسانی، حوزه تولید و خدمات، فروش و بازاریابی، همه و همه با مقوله فناوری‌های نوین درگیر شده و ناچار به ارتقای سطح معلومات و داشته‌های خود در این حوزه هستند.

  

به گزارش خبرگزاری اقتصاد کلان،  فن‌آوری در عصر حاضر به مانند اکسیژن برای فضای کسب‌وکار عمل کرده و عدم استفاده و بکارگیری صحیح آن موجب بروز خسارات جبران‌ناپذیر به سازمان‌ها خواهد شد. بخش‌های مختلف هر موسسه اقتصادی و غیراقتصادی مانند مدیریت، نیروی انسانی، حوزه تولید و خدمات، فروش و بازاریابی، همه و همه با مقوله فناوری‌های نوین درگیر شده و ناچار به ارتقای سطح معلومات و داشته‌های خود در این حوزه هستند.
تحولات سریع در بخش‌های مختلف و مرتبط با حوزه فناوری اطلاعات ارتباطات در کنار توسعه روزافزون ابزارهای هوشمندی همچون رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی، با تاثیرگذاری مستقیم بر فعالیت‌ها و عملکرد بخش روابط‌عمومی در سازمان سبب تغییر ماهیت در برخی از فعالیت‌ها و ماموریت‌های آن شده است.

همه ما زیاد شنیده‌ایم که:
در گذشته فعالیت روابط‌عمومی‌ها تنها به دامنه محدودی در حوزه کارکنان، مدیران و مخاطبان وفادار یک موسسه ختم می‌شد، در حالی‌که امروزه، با هوشمندتر شدن مخاطبان و از بین رفتن مرزها در فضای‌ کسب‌وکار و مراودات اقتصادی و اجتماعی، روابط‌عمومی‌ها را ناچار کرده تا نسبت به شناسایی، رصد و تحلیل افکارعمومی پیرامون سازمان خود را در اقصی نقاط جهان اقدام نمایند.
در گذشته‌ روابط‌عمومی‌ها از کنترل فضای کسب‌وکار عاجز بودند، اما امروزه آنها هستند که مدیریت افکارعمومی را در دست گرفته و با بهره‌برداری از امکانات جدید به کمک موسسات خود شتافته‌اند.
در گذشته نبود روابط‌عمومی در موسسات و بنگاه‌های اقتصادی بزرگ نقص و کمبود محسوب نمی‌شد، اما امروزه نبود روابط‌عمومی در یک موسسه بزرگ یعنی شکست حتمی آن موسسه در آینده نزدیک.

تمامی این سخنان صحیح بوده و باید گفت که آنچه این روزها اتفاق افتاده است تحولات رخ داده بر بستر دوگانه فناوری و روابط‌عمومی است که موجب شده تا روابط‌عمومی‌ها دیگر به استفاده‌کننده صرف از فن‌آوری‌های جدید نباشند و خود به عنوان عامل توسعه فناوری‌های جدید در حوزه‌های مختلف ارتباطات و استارتاپ‌های جدید پا به عرصه گذاشته و در حوزه تخصصی خود در حال رشد و بالندگی باشند.
در عصر حاضر و با توجه به ارتقای جایگاه بخش بازاریابی‌ در فضای کسب‌وکار جدید، همراهی و همگامی روابط‌عمومی با این بخش بیش از پیش احساس می‌شود، به‌گونه‌ای که فعالیت‌های این دو بخش به در بخش‌های مختلفی همچون شناخت نیازهای مخاطبان، طراحی بسته‌های و کمپین‌های مختلف تبلیغاتی، نحوه ارایه و پشتیبانی محصول و ده‌ها موضوع دیگر به شدت به هم گره خورده است.
از طرفی دیگر، عنصری وجود دارد که برای هر روابط‌عمومی به عنوان یک اصل اساسی محسوب شده و موجب پیوند آن با بخش بازاریابی‌ها هر موسسه‌ای مرتبط می‌شود، موضوع جلب رضایت مخاطبان است. این مخاطبان می‌توانند ذی‌نفعان، مشتریان یا مخاطبان یک موسسه و حتی کارکنان آن موسسه باشند و هنر روابط‌عمومی در این است تا با فعالیت‌های مختلف خود موجبات رضایت‌مندی و جلب نظر آنها را فراهم نماید.
حال هرچه این دو بخش مهم در یک موسسه با هم هماهنگی بیشتر و بهتری نسبت به پوشش فعالیت‌های یکدیگر اقدام نمایند، آن موسسه موفق‌تر و بهتر عمل کرده و دست‌یا‌بی به اهداف از پیش ترسیم شده را میسرتر می‌سازد و واضح است که جدایی و افتراق آن‌ها از یکدیگر می‌تواند ضربه مهلکی بر پیکره یک موسسه وارد نماید.
در نهایت می‌بایستی به این نکته اشاره کرد که این دو مجموعه می‌توانند با بهره‌گیری از فناوری‌های جدید در حوزه‌های مختلف و مرتبط با روابط‌عمومی و بازاریابی نسبت به ارایه تصویر بهتر از محصولات و خدمات قابل ارایه به مخاطبان اقدام نمایند.
روابط‌عمومی با استفاده از بستر موجود در رسانه‌ها و وسایل ارتباط جمعی نوین ضمن ایجاد تمایز بین خود و بخش بازاریابی و با استفاده ازخلاقیت، نوآوری و بهره‌گیری از هنر تبلیغات، ارتباطات تصویری می‌توانند موجب شکوفایی فضای کسب‌وکار موسسه خود شود.
بنابراین روابط‌عمومی و بازاریابی به عنوان دوبال پرواز هر بنگاه اقتصادی که انرژی و قدرت پرواز خود را با استفاده از فناوری‌های نوین افزایش داده‌اند به شکلی که در صورت عدم انجام صحیح فعالیت توسط هر یک از اضلاع این مثلت، فعالیت‌های سازمان دچار اختلال شده و مشکلات مالی و اجتماعی فراوانی برای آن به‌وجود خواهد آمد.

 

 شماره خبر : 9492      انتشار : 17/12/1396        آرشيو بانک         آرشيو همه اخبار


   نظرات کاربران :

نام و نام خانوادگی : *  
نظرات : *

(حداکثر 900 کارکتر)

 
کارکتر تايپ شده :  
   

eghtesadkalan.ir

کلیه حقوق تجاری اين سايت برای گروه خبری محفوظ میباشد

استفاده و انتشار مطالب اين سايت با نیت بالا بردن فرهنگ و دانش بشری آزاد میباشد

برنامه نويسی : اصفهان هاست