چرا باید تبلیغ کنیم ومزایای تبلیغات چیست؟ خبرگزاری اقتصاد کلان

  امروز شمسی

  تماس با ما  تماس با ما   طلا و ارز  طلا و ارز   معدن  معدن   صنعت   صنعت    بیمه  بیمه   بانک  بانک   بورس  بورس   اقتصاد اجتماعی  اقتصاد اجتماعی   اقتصاد سیاسی  اقتصاد سیاسی   اقتصاد بین الملل  اقتصاد بین الملل   اقتصاد کلان  اقتصاد کلان   صفحه اصلی  صفحه اصلی  

  خبرهای برگزيده
تمدید پرداخت تسهیلات بدون سپرده به خریداران مسکن
بورس نفت در انتظار ابلاغ وزارت نفت
کاهش ارتفاع رشد اقتصاد
تصمیمات جدید ارزی برای تولیدکنندگان
30 هزار تن کالای اساسی هئیت‌ها تأمین شد/ذخایر کالاهای اساسی کشور در شرایط مطلوب
4 استارت‌آپ مورد حمایت بانک مسکن چه می‌کنند؟
افزایش حقوق‌ها تورم‌زا نیست
تشدید مبارزه با فرار مالیاتی با اجرای طرح جامع مالیاتی
5 راهکار مدیریت پایدار نقدینگی
خروج از رکود مسکن با 10 سیاست بانکی
واردات کالاهای اساسي در راستای تنظیم بازار
امضای تفاهم‌نامه همکاری مشترک بین بانک گردشگری و سازمان میراث فرهنگی
افزایش سرمایه بانک صنعت و معدن شرط توسعه کشور است
بر اساس حکمی از سوی وزیر امور اقتصادی و دارائی حسین مهری به سمت مدیرعامل بانک صنعت و معدن منصوب شد

  آخرين اخبار
برگزاری کنگره زخم و ترمیم بافت در مهر ماه سال جاری
مدارس شهدای بانک دی در مناطق زلزله زده کرمانشاه افتتاح شد
ابلاغ دستورالعمل اجرایی تفاهمنامه پرداخت وام به دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی
افتتاح مدرسه شهيد جاويدالاثر عباس کلهر به همت موسسه اعتباري کوثر
نقش آفرینی بانک سپه در عرصه کلان اقتصادی امیدآفرین است/ خدمات بانک سپه به نیروهای مسلح ستودنی است
تمدید پرداخت تسهیلات بدون سپرده به خریداران مسکن
بهره‌برداری از دهمین مدرسه از مجموعه مدارس «اُمید آینده» در استان تهران
تامین مالی احداث 3 واحد آب شیرین کن با ظرفیت روزانه نیم میلیون متر مکعب
مدیرعامل بانک ملت در منطقه ۱۶ تهران زنگ مهر را نواخت
خدمات ویژه برای دارندگان کارت خوان های بانک ملّی ایران
  پربيننده ترين اخبار
پایان کار نخستین جشنواره فیلم کوتاه دانشجویی «دریچه»
پرداخت 11 هزار فقره تسهیلات بانک ملّی ایران برای خود اشتغالی و مشاغل خانگی
آگهی دعوت به مجمع عمومی عادی بطور فوق العاده بانک ایران زمین
خدمات ویژه برای دارندگان کارت خوان های بانک ملّی ایران
قدردانی بانک سینا از مشارکت هموطنان در جشنواره حساب‌های قرض‌الحسنه پس انداز
ایرانسل ۲ گیگ اینترنت هفتگی به مشترکان TD-LTE هدیه داد
برنامه پرداخت سود سهام‌ بیمه ملت اعلام شد
بخش اعظمی از ظرفیت های صنعت بیمه باید فعال شود
حضور مدیرعامل بانک ملت در مراسم یوم العباس زنجان
بازدید عضو هیات مدیره بانک صنعت و معدن از چهار طرح صنعتی در لرستان
طرح همیاران مهر ایران آینده نگری در کمک به نيازمندان است
آگهی تجدید فراخوان عمومی (ارزیابی صلاحیت) بانک ایران زمین
عاشورای حسینی الهام بخش انقلاب اسلامی است
موسسه ملل به تاپ پيوست
رونق بازار کالای داخلی با تسهیلات بانک ملّی ایران
مدارس شهدای بانک دی در مناطق زلزله زده کرمانشاه افتتاح شد
پرداخت 71میلیارد ریال از سوی بیمه‌‌کوثر به خسارت‌‌دیدگان
حضور مدیرعامل بیمه ایران و هیات همراه در شرکت ملی نفتکش جمهوری اسلامی
رشد ۹۶ درصدی استفاده از خدمات رومینگ ایرانسل در حج ۹۷
سازمان منطقه آزاد ماکو به بانک قرض­ الحسنه رسالت پیوست
برنامه ریزی استراتژیک ، ضامن پیشگامی سازمان در بازار رقابت است
  اوقات شرعی



  ارسال خبر به ما : چاپ

چرا باید تبلیغ کنیم ومزایای تبلیغات چیست؟

تبلیغات یک ارتباط منظم و هدفمند است که با استفاده از شیوه های خلاقانه و نوین می تواند مخاطب را مجاب کند تا برای خرید کالایی مشخص و یا خدماتی خاص، تصمیم نهایی خود را بگیرد. به طور کلی تاثیر تبلیغات موثر بر ضمیر ناخودآگاه مخاطبان است ، اما همین تاثیرات نامحسوس و آرام می توانند بعد از مدتی تاثیر گذارد و یک کمپانی را به سوددهی برساند.

   در واقع تبلیغات یک ارتباط منظم و هدفمند است که با استفاده از شیوه های خلاقانه و نوین می تواند مخاطب را مجاب کند تا برای خرید کالایی مشخص و یا خدماتی خاص، تصمیم نهایی خود را بگیرد. به طور کلی تاثیر تبلیغات موثر بر ضمیر ناخودآگاه مخاطبان است ، اما همین تاثیرات نامحسوس و آرام می توانند بعد از مدتی تاثیر گذارد و یک کمپانی را به سوددهی برساند.به طور کلی تبلیغات مزایای زیادی دارد که به برخی از آنها به اختصار اشاره می شود :
– معرفی محصول جدید به بازار
تبلیغ نقش مهمی در معرفی محصول جدید در بازار بازی می کند. در حقیقت تبلیغات مشتریان را به خرید ترغیب می کند.
– گسترش بازار
تبلیغ، به تولیدکنندگان این امکان را می دهد تا بازارشان را گسترش دهند. همچنین تبلیغ کردن باعث کشف بازارهای جدید برای محصولات می شود و حفظ بازارهای موجود را نیز ممکن می سازد. از سوی دیگر تبلیغات نقش مهمی در ایجاد ارتباط میان محصولات تولید کنندگان با مشتریانی دارد که با آنها از لحاظ بعد مکان بسیار فاصله دارند.
– افزایش فروش
تبلیغ علمی، امکان افزایش فروش انبوه کالاها را افزایش داده و بر میزان فروش تاثیر مثبت دارد. به عبارت دیگر با هزینه کردن در بخش تبلیغات میزان فروش افزایش می یابد و فروش سهل تر می شود .
– مقابله با رقبا
تبلیغ موثر ، ابزار بسیار سودمندی برای مواجهه با فشار رقبا در بازار است. در حقیقت تبلیغات ادامه دار و با برنامه، یکی از راه های موثر برای حفظ محصولات در مقابل رقباست.
– افزایش حسن نیت
تبلیغ ابزاری برای افزایش حسن نیت است. همچنین تبلیغ، تولیدکنندگان و محصولاتشان را به مردم معرفی می کند. تبلیغات مکرر و محصولات با کیفیت برتر، باعث اعتبار بیشتر کمپانی ها و افزایش حسن نیت آنها و از بین بردن نگرانی های مشتریان می شود .
– آموزش مصرف کنندگان
تبلیغات در ذات خود آموزش و پویایی را بهمراه دارد و باعث آشنایی مشتریان با محصولات جدید و تنوع کاربردشان می شود .
– از میان بردن واسطه ها
یکی دیگر از مزیت های تبلیغ ایجاد یک ارتباط مستقیم میان تولیدکنندگان و مشتریانشان است. این مساله باعث حذف دلال های بازار می شود.از همین روی، تبلیغات این فایده را دارد که مشتریان با قیمت کمتری ، محصولات را خریداری کنند.
– محصولات با کیفیت بهتر
کالاهای مختلف تحت نام های تجاری مختلف تبلیغ می شوند. کالاهای دارای نام تجاری معتبر، کیفیت استانداردی را برای مصرف کنندگان تضمین می کنند. تولیدکنندگان، محصولات با کیفیت را برای مصرف کنندگان فراهم می کنند و سعی دارند تا اطمینان آنها را نسبت به محصولات خود جلب نمایند.
– حمایت از بخش فروش
تبلیغ بصورت شگرفی از کار فروشندگان حمایت می کند. در حقیقت مشتریان با آنچه که بخش فروش به آنها پیشنهاد می دهد به وسیله تبلیغات از قبل آشنا شده اند. تلاش های بخش فروش بصورت ویژه از سوی تبلیغات موثر تکمیل می شود . این مساله بدرستی نشان از نقش مکمل تبلیغات و فروش برای یکدیگر دارد.
– فرصت های شغلی و کاهش نرخ بیکاری
تبلیغ زمینه فرصت های شغلی بیشتر را برای خبرگان و افراد زبده نظیر عکاسان تبلیغاتی، کارتونیست ها، طراحان، موسیقی دانها، مدل ها و سایر افرادی که در آژانس های تبلیغاتی مشغولند، فراهم می سازد.
– استاندارد زندگی بالاتر
تجربیات جوامع پیشرفته نشان می دهد که تبلیغ نقش عمده ای در افزایش سطح استاندارد زندگی مردم دارد. وینستون چرچیل می گوید :” تبلیغات سیطره مصرف گرایی بشر را در اذهان زنده نگه می دارد و نیازهای جدید را برای استانداردهای بهتر زندگی ایجاد می کند.
تفاوت تبلیغات و بازاریابی چیست؟
در واقع تبلیغات زیر شاخه ای از بازاریابی است و بازاریابی امری لازم برای وجود تبلیغات به حساب میاید و تبلیغات مستقل از آن عمل نمی کند. تبلیغات بخش مشخصی از محصولات و یا خدمات شما را به نمایش می گذارد. اینکه هدف هر دوی آن ها یکسان است (افزایش مشتری و فروش محصولات) شکی نیست اما در عمل این دو بطور کلی باهم متفاوتند .
تبلیغات و یا Advertising ، به اقداماتی که با صرف هزینه همراه است و توسط شرکت ها و یا ارگان های دیگر به منظور معرفی و نمایش محصولات و بیان عرضه خدمات به مشتریان فعال انجام میگیرد گفته می شود اما بازاریابی ویا Marketing
فعالیت هایی برای آموزش و تشویق کاربران به استفاده از محصولات و بهره مند شدن از خدمات شما و انتخاب شما از میان سایر رقبا است که فعالیت هایی از قبیل شناخت مشتریان، پشتیبانی و جلب رضایت مشتری برای سوق دادن استفاده مجدد از محصولات و همچنین حفظ رضایت مشتریان را شامل می شود .
فروش کالا و یا خدمات در عصر کنونی راز و رمزهای خاص خود را دارد، و باید بدانیم عصر بازاریابی سنتی پایان یافته و این حقیقتی است که باید آن را بپذیریم. جهان در حال تغییر است و نمی توان در مقابل آن ایستاد باید آن را پذیرفت و یا با آن هماهنگ شد. سازمان هایی که خود را با تغییرات وفق بدهند موفق تر هستند و شانس بیشتری برای بهره مندی از فرصتها می یابند، فرصتها هیچ وقت از بین نمی روند بلکه اگر سهل انگاری کنیم به دیگری واگذار می شود.
مزایای داشتن یک مشاور تبلیغاتی چیست ؟
حرکت در مسیر بازاریابی و تبلیغات ساده نیست. اگر به پیچ و خم های راه آگاه نباشیم محکومیم که سقوط سنگینی را متحمل شویم. در واقع مشاوره در تبلیغات نشان دهنده راهی است که یک برند برای گرفتن سهم خود در بازار، افزایش مشتری، افزایش درآمد، معرفی محصولات خود و کسب اعتبار و شهرت باید طی نماید.
داشتن مشاور، موفقیت یا عدم موفقیت شما را در زندگی رقم خواهد زد. به زبان ساده، تبلیغ راهی است برای رساندن هر چه بهتر پیام های یک شرکت و کمپانی به مشتریان خود.
برای مثال: برای تبلیغ در فضای مجازی باید ابتدا تشخیص بدهید چه وب سایت ها یا مکان هایی در اینترنت برای تبلیغات خاص شما مناسب هستند و هر مکان چقدر بازدهی خواهد داشت و چقدر باید هزینه کنید و… که در این راه نیازمند یک مشاور مسلط به تخصص سئو هستید.
مدیران نیازمند آن هستند که درکی مناسب از مقوله بازاریابی و تبلیغات داشته باشند و نیز بدانند تبلیغات اساساً یک سرمایه گذاری برای شرکت آن ها محسوب می شود و حرکت در این مسیر فقط با داشتن یک مشاور تبلیغاتی خوب امکان پذیر است.
آیا هزینه تبلیغات در شرایط بد اقتصادی برای سازمان ضروری است ؟
ممکن است یک کمپانی پیش بینی کند که اگر تبلیغات را متوقف کند و تا مدتی فروش در همان سطح پیشین باقی بماند، این توقف تبلیغاتی می تواند کمکی به اقتصاد کمپانی باشد و به همین دلیل می تواند یک تصمیم وسوسه انگیز برای مدیران آن شرکت به حساب بیاید . سوالی که در این مرحله پیش می آید این است که توقف تبلیغات تا چه زمانی می تواند تصمیمی درست باشد و نیز اینکه آیا قطع این تبلیغات تبعاتی را برای شرکت به همراه خواهد داشت؟
بدون شک کاهش بودجه تبلیغات موجب کاهش فروش و عقب ماندن از رقبا می شود ، این اتفاق دیر و زود دارد اما سوخت و سوز ندارد . تبلیغات را به عنوان بازوی اصلی افزایش فروش و توسعه ی بازار شناخته اند. در این میان، شرکت هایی که در این زمینه به ارائه ی خدمات مشغولند، با بکارگیری ابزارهای بازاریابی و تبلیغات، فرصت ها و تهدیداتی را به سازمان ها، ارگان ها و بنگاه ها تحمیل می نمایند. در شرایط اقتصاد دشوار ،کمپانی نمی تواند از پس مخارج تبلیغات خود برآید ، در اولین اقدام احتمالا به فکر قطع هزینه تبلیغات می افتد. اما آیا این راهکار مناسبی برای رسیدن به شرایط بهتر مالی است؟ اگر شرکت، تبلیغات را قطع کند و تا مدتی فروش در همان سطح پیشین باقی بماند، به نظر می رسد این توقف تبلیغاتی می تواند کمکی به اقتصاد کمپانی باشد و به همین دلیل می تواند تصمیمی وسوسه انگیز برای مدیران یک شرکت به حساب بیاید. اما آیا تا پایان راه اوضاع به همین منوال پیش خواهد رفت؟ سوالی که در این مرحله پیش می آید این است که توقف تبلیغات تا چه زمانی می تواند تصمیمی درست باشد و نیز اینکه آیا قطع این تبلیغات تبعاتی را برای شرکت به همراه خواهد داشت؟
بسیاری از مدیران شرکت ها اطلاع چندانی از عواقب توقف تبلیغات خود ندارند، چرا که فکر می کنند آن ها مشتریان ثابت خود را به دست آورده اند و از طرف دیگر می توانند با توقف تبلیغات به کاهش هزینه های خود کمک نمایند. آنچه از نظر این مدیران پنهان مانده، این است که توقف تبلیغات مانند بیماری های مرموز بسیار آرام نتایج خود را بروز خواهد داد. توقف تبلیغات باعث می شود آرام آرام مشتریان برند مورد نظر را فراموش کرده و به سمت کالاهایی بروند که هر روز در سطح شهر با تبلیغات آن ها مواجه خواهند بود، چرا که تبلیغات این باور را به مشتری می دهد که او می تواند با یک برند جدید، یک اتفاق جدید را تجربه نماید و چه بسا در این راه متوجه شود برند تازه ای که با آن آشنا شده از کیفیتی مطلوب برخوردار است و همین باعث شود کم کم برندهای پیشین را از خاطر ببرد. اینجاست که شرکتِ شکست خورده تصمیم می گیرد با از سر گیریِ تبلیغات، بار دیگر خود را در میان مشتریان خود به نمایش بگذارد که البته گاهی برای جبران این ضربه ی مهلک بسیار دیر است و ممکن است برای پیدا کردن جایگاه دوباره شرکت چندین برابر سرمایه خود هزینه نماید.

 شماره خبر : 9483      انتشار : 17/12/1396        آرشيو بازار         آرشيو همه اخبار


   نظرات کاربران :

نام و نام خانوادگی : *  
نظرات : *

(حداکثر 900 کارکتر)

 
کارکتر تايپ شده :  
   

eghtesadkalan.ir

کلیه حقوق تجاری اين سايت برای گروه خبری محفوظ میباشد

استفاده و انتشار مطالب اين سايت با نیت بالا بردن فرهنگ و دانش بشری آزاد میباشد

برنامه نويسی : اصفهان هاست