راه‌آهن قزوین - رشت امسال آماده عبور قطار می‌شود خبرگزاری اقتصاد کلان

  امروز شمسی

  تماس با ما  تماس با ما   طلا و ارز  طلا و ارز   معدن  معدن   صنعت   صنعت    بیمه  بیمه   بانک  بانک   بورس  بورس   اقتصاد اجتماعی  اقتصاد اجتماعی   اقتصاد سیاسی  اقتصاد سیاسی   اقتصاد بین الملل  اقتصاد بین الملل   اقتصاد کلان  اقتصاد کلان   صفحه اصلی  صفحه اصلی  

  خبرهای برگزيده
بانک‌ها سومین صنعت بزرگ بازار سهام شدند
همتی: بازگشت ارز حاصل از صادرات به چرخه اقتصاد کشور امری ضروری است
سرمایه‌گذاران "دلار" ضرر کردند
ارائه دو خدمت جدید و بدون هزینه در محل
رویترز: آمریکا سازمان فضایی ایران را تحریم کرد
ظریف: رئیس جمهور به زودی جزئیات اجرای گام سوم را اعلام می‌کند
برنامه‌های جدی برای جلوگیری از فرار مالیاتی در دست اقدام است
لایحه بودجه ۹۹ تا پانزده آذر تقدیم مجلس می‌شود
انجام نخستین معامله با اینستکس هفته آینده
مقصد خانه‌اولی‌ها در بازار مسکن کجاست؟
طلا یا بیت کوین؟ کدام برای سرمایه‌گذاری مناسب‌تر است؟
توسعه خدمات غیرحضوری با جدیت بیشتری پیگیری می‌شود
خبر تازه سخنگوی دولت درباره تصمیم دولت درباره ارز
مشاغل خودرویی نیاز به تسلیم اظهارنامه مالیاتی ندارند

  آخرين اخبار
ادامه مسیر «هر جا سخن از اعتماد است، نام بانک ملی ایران می درخشد» با «اعتماد می ماند»
برگزاری دوره آموزش بلاکچین توسط بیمه رازی
تلاش های بانک قرض الحسنه مهرایران برای توسعه خدمات بانکداری الکترونيک
گردهمایی عاشقان حسینی در موکب بانک ملی ایران
بانک صادرات ایران سه هزار و 455 فقره وام قرض‌الحسنه مشاغل خانگی پرداخت کرد
استمرار بالندگی و شکوفایی در نهمین بهار
بیمه رازی با مرکز آموزش بازرگانی تفاهم نامه همکاری امضاء کرد
تشریح برنامه های بانک سینا برای افزایش سهم بازار و ارتقاء جایگاه
برگزاري مراسم قرعه‌‏کشي هفتمين دوه جشنواره حساب‌‏هاي قرض‌‏الحسنه بانک اقتصادنوين
افتتاح شعبه رودبار بانک قرض الحسنه مهر ایران در استان گیلان
  پربيننده ترين اخبار
نشست مدیر عامل بیمه رازی با رئیس عمومی امور بیمه های افغانستان
بانک‌ها سومین صنعت بزرگ بازار سهام شدند
مدیرعامل جدید بانک سینا معرفی شد
برگزاری دوره آموزشی “تحلیل تحولات اقتصاد کلان ایران” برای مدیران بیمه ما
همتی: بازگشت ارز حاصل از صادرات به چرخه اقتصاد کشور امری ضروری است
پاسخگویی بانک کارگشایی به نیازهای فوری و ضروری مشتریان
ورزشکار تیم جودو بیمه کوثر طلا گرفت
تقدیر از مشتری وفادار و برنده جایزه طرح کیان بانک پارسیان در شعبه زابل
فراخوان دومین سوگواره عکس اربعین توسط بیمه دانا
تولیدات ۱۴ شرکت داخلی با طرح «همیاران سپهر» اقساطی قابل خرید است
رشد ۵۰درصدی عملکرد موسسه ملل در بخش منابع و مصارف
مدیرعامل جدید بانک سینا معرفی شد
فتتاح بيست‌ و يکمين مدرسه "مهر نوين" در روستاي شيخلر استان زنجان
میزان رضایت جامعه هدف از معیارهای ارزیابی عملکرد در بانک توسعه تعاون است
  اوقات شرعی



  ارسال خبر به ما : چاپ

معاون وزیر راه و شهرسازی:
راه‌آهن قزوین - رشت امسال آماده عبور قطار می‌شود

اقتصد کلان: معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: با اجرای آخرین عملیات فنی نصب تیرهای بتنی و فولادی در محدوده ۵۵ کیلومتری جاده رشت شبکه ریلی قزوین به رشت آماده عبور قطار تا پایان امسال می‌شود.

  

به گزارش خبرگزاری اقتصاد کلان، معاون وزیر راه و شهرسازی در جلسه‌ای با حضور استاندار، مدیرکل راه و شهرسازی، رئیس پلیس‌راه و مدیرکل حمل‌ونقل و پایانه‌های استان قزوین در استانداری در خصوص تکمیل راه‌آهن قزوین به رشت در سال جاری خبر داد.
خادمی در این جلسه گفت: ریاست محترم جمهور در زمان انتخابات و پس از آن در خصوص توسعه شبکه ریلی در کشور قول‌هایی دادند که همه ما متعهد هستیم برای اجرای آن‌ها تلاش کنیم تا اعتماد مردم به نظام بیشتر شود.
مديرعامل شركت ساخت و توسعه زيربناهاي حمل ونقل افزود: یکی از تعهدات دولت اجرای ۹۱۹ کیلومتر شبکه ریلی است که مهمترین پروژه آن راه‌آهن قزوین به رشت و آستارا و اتصال آن به آذربایجان است که برای ما اهمیت خاصی دارد.
معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: تاکنون ۵۱۶ کیلومتر از مجموع ۹۱۹ کیلومتر مسیر ریلی تعهد داده شده کشور ریل‌گذاری شده و امیدواریم پروژه راه‌آهن قزوین به رشت نیز تا پایان امسال شاهد عبور قطار باشد.

اتوبان قزوین به رشت مسدود می‌شود

وی اضافه کرد: محور قزوین به رشت برای ما بسیار اهمیت دارد و حجم زیادی از کار انجام شده است و تکمیل این پروژه حتی برای کشورهای همسایه و سایر مناطق از جمله هند برای ترانزیت کالا استراتژیک است و می‌تواند زمان حمل کالا به روسیه و آذربایجان را تا نصف کاهش دهد که در هزینه‌ها نیز صرفه‌جویی قابل‌توجهی خواهد شد.
مدیرعامل شرکت‌های ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور یادآور شد: با هزینه‌های امروز می‌توان گفت پروژه ریلی راه‌آهن قزوین به رشت بیش از ۳ هزار میلیارد تومان هزینه داشته و امسال هم ۳۰۰ میلیارد تومان تزریق شده که بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان آن را هزینه کرده‌ایم تا وعده دولت در افتتاح آن عملی شود.
خادمی بیان کرد: در محدوده ۵۵ کیلومتری اتوبان قزوین به رشت جهت نصب تیرهای ۱۰۰ متری برای عبور قطار نیازمند بسته شدن موقت اتوبان هستیم که کار بسیار فنی و پیچیده‌ای است و باید ترافیک نیز مدیریت شود تا مشکلی نداشته باشیم و از مسئولان استان انتظار همراهی داریم.
وی گفت: امسال مصمم هستیم تا قطار را به رشت برسانیم که از مجموع ۱۶۵ کیلومتر مسیر حدود ۱۸ کیلومتر آن باقیمانده که با رفع این مشکل و عبور از اتوبان دیگر دغدغه تکمیل پروژه را نداریم.
خادمی تصریح کرد: هر تیری که باید در روی پل عبوری از روی اتوبان قرار گیرد حدود ۲۵۰ تن وزن و هر کدام ۱۰۰ متر طول دارد و اگر از این گلوگاه عبور کنیم دغدغه‌ای برای تکمیل نداریم.
وی بیان کرد: تلاش کرده‌ایم تمامی تجهیزات مورد نیاز شبکه ریلی را از داخل تأمین کنیم تا هم اشتغال رونق بگیرد و هم از تولید کشور حمایت شود و این کار شاید گاهی زمان پروژه را کمی طولانی کند که ارزش دارد.
خادمی اضافه کرد: تاکنون برای اجرای طرح‌ها و دلایل فنی دیگر در ۷ مورد اتوبان قزوین به رشت قطع شده اما مسدود نشده است و این بار مجبور هستیم که برای حدود ۲۰ روز آن را مسدود کنیم تا عملیات فنی بدون حادثه انجام شود.
وی اظهار امیدواری کرد با همکاری مسئولان استان قزوین با حل این موضوع گام ارزشمندی برای افتتاح پروژه راه‌آهن قزوین به رشت برداشته شود.

 شماره خبر : 8831      انتشار : 18/10/1396        آرشيو راه و شهرسازی         آرشيو همه اخبار


   نظرات کاربران :

نام و نام خانوادگی : *  
نظرات : *

(حداکثر 900 کارکتر)

 
کارکتر تايپ شده :  
   

eghtesadkalan.ir

کلیه حقوق تجاری اين سايت برای گروه خبری محفوظ میباشد

استفاده و انتشار مطالب اين سايت با نیت بالا بردن فرهنگ و دانش بشری آزاد میباشد

برنامه نويسی : اصفهان هاست