معاون بهره برداری ذوب آهن اصفهان: تمرکز ذوب‌آهن تامین ریل داخل کشور است اقتصاد کلان

  امروز شمسی

  تماس با ما  تماس با ما   طلا و ارز  طلا و ارز   معدن  معدن   صنعت   صنعت    بیمه  بیمه   بانک  بانک   بورس  بورس   اقتصاد اجتماعی  اقتصاد اجتماعی   اقتصاد سیاسی  اقتصاد سیاسی   اقتصاد بین الملل  اقتصاد بین الملل   اقتصاد کلان  اقتصاد کلان   صفحه اصلی  صفحه اصلی  

  خبرهای برگزيده
چالش بزرگ صنعت بیمه همگانی سازی بیمه های اختیاری است
جزئیات پرداخت وام و تسهیلات به مستاجران
موسوی: سند همکاری با چین پس از تایید به اطلاع افکارعمومی می‌رسد
نرخ بیکاری جوانان ۲۴.۵ درصد اعلام شد
اتصال کارت‌های بانکی ایران به شبکه بانکی روسیه
جزئیات عرضه ETF‌های بعدی دولت مشخص شد
هزینه‌ تست کرونا در بخش خصوصی و دولتی اعلام شد
طرح مجلس برای مالیات دارندگان چند خودرو
سقف انتقال کارت به کارت افزایش پیدا کرد
افتتاح بزرگترین شعبه فروشگاه رفاه در مجتمع لوتوس مال
پیش‌بینی شاخص دو میلیون واحدی تا پایان امسال
تحلیل کارشناسی از ریزش این روزهای شاخص بورس
بورس مسکن روز میز دولتمردان
دومین نفتکش ایرانی به سواحل ونزوئلا رسید

  آخرين اخبار
اعلام آمادگی تجارت‌نو برای ارائه خدمات بیمه‌ای به بنیاد پیشکسوتان دفاع مقدس، مدافعین حرم و امنیت کشور
سه موج شکن قدیمی کیش به اسکله های تفریحی تبدیل می شوند
پوشش معافیت از پرداخت حق‌بیمه و پرداخت مستمری
قدردانی صندوق نوآوری و شکوفایی از بانک آینده به عنوان بانک برتر در تأمین مالی شرکت‌های دانش‌بنیان
سرعت بخشیدن به عملیات اجرایی پروژه فرودگاه کیش با حمایت های ملی
سامانه مناقصات اکوسیستم همراز بیمه رازی بهره برداری شد
دفتر حمایت از نوآوری بانک کارآفرین در صندوق نوآوری و شکوفایی آغاز به کار کرد
برگزاری چهارمین جشنواره قرعه کشی حساب های قرض الحسنه پس انداز بانک سینا
ضرورت خدمت رسانی ویژه به هموطنان استان لرستان با توجه به ظرفیت های بانک سینا
دیدار مدیرعامل بانک دی با خانواده شهید محمد زینال پور
  پربيننده ترين اخبار
  اوقات شرعی



  ارسال خبر به ما : چاپ

معاون بهره برداری ذوب آهن اصفهان: تمرکز ذوب‌آهن تامین ریل داخل کشور است

معاون بهره برداری شرکت ذوب آهن اصفهان با بیان این که سیاست موجود وزارت صمت، جلوگیری از واردات ریل مترو و راه آهن به کشور است، گفت: ذوب آهن اصفهان با توجه به نیاز داخل امسال تمرکزی بر صادرات ریل نخواهد داشت، اما از نظر کیفیت ریل تولیدی مطابق استانداردهای جهانی، هیچ محدودیتی ندارد

  

به گزارش اقتصاد کلان به نقل از شرکت ذوب آهن اصفهان، مهرداد تولائیان در خصوص آخرین وضعیت تولید ریل این شرکت و دریافت گواهینامه استاندارد ملی ایران برای تولید آن، اظهار کرد: در حال حاضر ریل  ذوب آهن مطابق با استاندارد روز دنیا  تولید می شود ضمن این که این شرکت موفق شدگواهینامه استاندارد ملی برای ریل خود را دریافت کند.

وی با تاکید بر این که از نظر کیفیت امکان صادرات محصول ریل ذوب آهن وجود دارد، گفت:  با توجه به نیازهای داخل کشور و قراردادهای موجود است، تا وزارت راه و شهرسازی ناچار به واردات ریل نشود.

معاون بهره برداری ذوب آهن اصفهان با بیان این که حتی تا نیمه نخست سال آینده نیز تعهد تحویل ریل برای ۶ محور مهم کشور در دستور کار ذوب آهن قرار دارد، اظهار کرد: با توجه به سیاست وزارت راه و شهرسازی بر توسعه حمل و نقل ریلی، شرکت ذوب آهن در حال حاضر با توجه به نیازهای موجود کشور ذوب آهن می تواند ۱۰۰ درصد نیازهای ریلی داخل را تامین کند و در این خصوص با وزارت راه و شهرسازی در تعامل و هماهنگی کامل قرار دارد.

وی افزود: شرکت ذوب آهن اصفهان اکنون برای تمام پروژه هایی که تا یک سال و نیم آینده در برنامه وزارت راه و شهرسازی است، قرارداد منعقد کرده و ماهانه با دستور این وزارتخانه برای محورهای مختلف ریل را ارسال می کند.

وی با بیان این که در دنیا برای محصولات استانداردهای زیادی تعریف شده است، تصریح کرد: زمانی که یک محصول برای نخستین بار در کشور تولید می شود، با توجه به این که در آینده رقبایی وارد بازار می شوند، استانداردی برای آن محصول مطابق با استانداردهای جهانی تعریف می شود تا محصول کیفی وارد بازار شود.

معاون بهره برداری شرکت ذوب آهن اصفهان با بیان اینکه در حال حاضر ذوب آهن برای صادرات ریل با استاندارد DE اروپا در تلاش است، افزود: زمانی که محصول جدیدی تولید می شود استاندارد آن باید با استانداردهای آن کشور و منطقه تطابق داده شود و بعد از دریافت استاندارد ملی برای صادرات آن تلاش می شود.


وی با اشاره به ضرورت دریافت استاندارد ملی ریل ذوب آهن، گفت: اگر در آینده مجموعه و کارگاه دیگری اقدام به تولید ریل کرد، ملزم به رعایت این استانداردها خواهد بود تا هر نوع ریلی وارد بازار نشود.

تولائیان با تاکید بر این که در حال حاضر شرکت ذوب آهن تنها تولیدکننده ریل در کشور است، خاطرنشان کرد: با وجودی که ذوب آهن رقیبی در تولید ریل ندارد، به عنوان تنها فروشنده به بورس کالا ورود کرده است و خریداران براساس قیمت تعیین شده در بورس کالا محصول مورد نظر خود را خرید می کنند.

وی با بیان اینکه راه آهن جمهوری اسلامی ایران خرید ریل مورد نیاز خود را از طریق مناقصه انجام می دهد که ذوب آهن اصفهان در تمام مناقصه ها شرکت و تنها برنده آن است، افزود: البته شرکت های کوچکی وجود دارند که نیازمند ریل گذاری در کارخانه و مجموعه خود هستند که بدون برگزاری مناقصه، ریل مورد نیاز خود را از بورس کالا خرید می کنند.

معاون بهره برداری ذوب آهن اصفهان در خصوص قیمت گذاری ریل ذوب آهن در بورس کالا، گفت:  برای این که در حق خریداران اجحاف نشود و ذوب آهن متهم به انحصار نشود، ریل تولیدی این شرکت در بورس کالا عرضه و فروخته می شود.

وی با بیان این که سیاست موجود وزارت صمت، جلوگیری از واردات ریل مترو و راه آهن به کشور است، اظهار کرد: اگر هر مجموعه ای تمایل به واردات ریل داشته باشد تا زمانی که شرکت ذوب آهن تاییدیه کتبی آن مبنی بر نداشتن شرایط تولید آن و …. را صادر نکند، وزارت صمت نیز مجوز واردات ریل را نخواهد داد.

تولائیان با بیان این که پیش از این، ریل از روسیه، هند، چین، ترکیه و … وارد کشور می شد، تاکید کرد: در حال حاضر واردات ریل به کشور نداریم و این موضوع موجب جلوگیری خروج ارز از  کشور می شود.

وی در مورد ورود ذوب آهن برای تامین ریل راه آهن قطار سریع السیر اصفهان- تهران، اظهار کرد: ریل تولید ذوب آهن برای خطوط پرسرعت ذوب آهن قابل استفاده است و جای هیچ نگرانی وجود ندارد و ریل مورد نیاز این پروژه مطابق استاندارد تولیدی ذوب آهن است

 شماره خبر : 14437      انتشار : 31/6/1399        آرشيو صنعت         آرشيو همه اخبار


   نظرات کاربران :

نام و نام خانوادگی : *  
نظرات : *

(حداکثر 900 کارکتر)

 
کارکتر تايپ شده :  
   

eghtesadkalan.ir

کلیه حقوق تجاری اين سايت برای گروه خبری محفوظ میباشد

استفاده و انتشار مطالب اين سايت با نیت بالا بردن فرهنگ و دانش بشری آزاد میباشد

برنامه نويسی : اصفهان هاست