روابط عمومی و توسعه اقتصادی اقتصاد کلان

  امروز شمسی

  تماس با ما  تماس با ما   طلا و ارز  طلا و ارز   معدن  معدن   صنعت   صنعت    بیمه  بیمه   بانک  بانک   بورس  بورس   اقتصاد اجتماعی  اقتصاد اجتماعی   اقتصاد سیاسی  اقتصاد سیاسی   اقتصاد بین الملل  اقتصاد بین الملل   اقتصاد کلان  اقتصاد کلان   صفحه اصلی  صفحه اصلی  

  خبرهای برگزيده
افتتاح بزرگترین شعبه فروشگاه رفاه در مجتمع لوتوس مال
پیش‌بینی شاخص دو میلیون واحدی تا پایان امسال
تحلیل کارشناسی از ریزش این روزهای شاخص بورس
بورس مسکن روز میز دولتمردان
دومین نفتکش ایرانی به سواحل ونزوئلا رسید
چگونه سهام عدالت خود را بفروشیم؟
اخذ مالیات از خانه‌های خالی منتظر گوشه چشم سازمان امور مالیاتی
فروش سهام عدالت از سه‌شنبه آینده
خرید متری مسکن در بورس
چرا از عرضه اولیه خبری نیست؟
آیا یک زن ترامپ را از کاخ سفید بیرون می کند؟
واکنش مدیرعامل بورس تهران به ریزش شاخص کل بورس
بیان هنرمندانه روابط عمومی، مفاهیم پیچیده صنعت بیمه را ساده می‌کند
عرضه سهام معدنی‌ها در بورس در دستور کار قرار گرفت

  آخرين اخبار
مجمع عمومی فوق العاده موسسه اعتباری ملل برگزار شد
بهره برداری از درمانگاه فوق تخصصی بیمارستان بانک ملی ایران در زاهدان
بیمه دی یکی از مهم ترین حلقه های زنجیره ارزش گروه مالی دی است
امکان اعطای مالکیت فروش سهام عدالت به صورت غیرحضوری در بانک سینا
شوک «ذوب» واسطه‌گران را غافلگیر کرد
نتیجه آزمون استخدامی گروه پارسیان به زودی اعلام خواهد شد
امضای تفاهم‌نامه همکاری بانک صادرات و اتاق بازرگانی زنجان در سال «جهش تولید»
پرداخت بیش از دو هزار فقره تسهیلات مضاربه بانک ملی ایران در سال 99
همیاری کارکنان اداره امور شعب ایلام در پویش کمک مومنانه
شرکت اقتصادی نگین گردشگری ایرانیان وارد فرابورس شد
  پربيننده ترين اخبار
آغاز ساخت بزرگترین گلخانه شرق کشور با پشتیبانی ملل
آغازگر حرکت در مسیر پیشرفت و توسعه سازمانی؛ روابط عمومی ها هستند
پیام تبریک مدیرعامل به مناسبت سالروز تاسیس بانک سینا
افتتاح بزرگترین شعبه فروشگاه رفاه در مجتمع لوتوس مال
تولید حفاظ های بتنی مفصل دار در شرکت تارابگین ذوب آهن اصفهان
شوک «ذوب» واسطه‌گران را غافلگیر کرد
امکان اعطای مالکیت فروش سهام عدالت به صورت غیرحضوری در بانک سینا
امضای تفاهم‌نامه همکاری بانک صادرات و اتاق بازرگانی زنجان در سال «جهش تولید»
پرداخت بیش از دو هزار فقره تسهیلات مضاربه بانک ملی ایران در سال 99
مجمع عمومی فوق العاده موسسه اعتباری ملل برگزار شد
همیاری کارکنان اداره امور شعب ایلام در پویش کمک مومنانه
نتیجه آزمون استخدامی گروه پارسیان به زودی اعلام خواهد شد
بهره برداری از درمانگاه فوق تخصصی بیمارستان بانک ملی ایران در زاهدان
  اوقات شرعی



  ارسال خبر به ما : چاپ

روابط عمومی و توسعه اقتصادی

امروزه به واسطه رشد و توسعه جوامع و تاثیر آن بر ارکان تشکیل دهنده جامعه نظیر سازمان ها و ارگان ها، شاهد نقش روابط عمومی ها به عنوان تسهیل گران فرایند توسعه و ارتقاء بخشی آگاهی به مخاطبان و جامعه هستیم. برخلاف نگاه و تعاریف قدیمی از روابط عمومی، درحال حاضر روابط عمومی یکی از ارکان مهم درتصمیم سازی و ترسیم استراتژی های سازمان و به عنوان عنصری توانمند در پیشبرد اهداف سازمان محسوب می شود.

  

از آنجایی که توسعه اقتصادی و رشد تقویت آن در شرایط کنونی جامعه از اهمیت دو چندانی برخوردار است می تواند نقش روابط عمومی را که همواه در خدمت و زمینه ساز توسعه و آگاهی بخشی به جامعه بوده، پر رنگ تر جلوه نماید. چرا که همراه ساختن مردم و جلب مشارکت آنان در فرایند توسعه اعم از توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی از وظایف و ارزش های کاری پنهان روابط عمومی است و به تعبیری جزو قلمرو وسیع کاری روابط عمومی محسوب می شود.

از طرفی با توجه به شتابی که به سمت پیشرفت و توسعه در جامعه ایجاد شده، مقوله فرهنگ سازی به عنوان ضرورت امروز جامعه احساس می شود. لذا برای رسیدن به اهداف متعالی، ایجاد مشارکت واقعی و انسجام اجتماعی در امر توسعه و رشد اقتصادی نیاز به ارتقاء و فرهنگ سازی در این باب است و روابط عمومی به عنوان وظیفه ذاتی خود بیش از سایر واحدها در رشد و اعتلای فرهنگ، توسعه آگاهی، اقناع و ترغیب افکار عمومی و مخاطبین خود نقش دارد.

چرا که روابط عمومی به عنوان بخشی از نظام رسانه ای با در اختیار داشتن ابزار و امکانات، با جمع آوری و رصد اطلاعات مورد نیاز، تجزیه و تحلیل داده ها، ضمن بهره گیری از شیوه ها و تکنیک های ارتباطی و اطلاع رسانی به اشاعه و ترویج فرهنگ و فرهنگ سازی می پردازد و به عنوان اهرم و نهاد ارتباطی علاوه بر تسریع فرایند فرهنگ سازی؛ مدیریت، روشنگری و شکل گیری افکار عمومی را در رشد و تقویت توسعه اقتصادی عهده دار است.

بنابراین روابط عمومی ها به سه شیوه ی اطلاع یابی، اطلاع شناسی، اطلاع رسانی می توانند به جریان فرهنگ سازی کمک نمایند. همچنین با ایفای نقش های متفاوتی چون خبرسازی در مقام پاسخگویی، مطالعه و شناخت افکار عمومی و تحلیل و سنجش رفتارهای مخاطبان در نقش متقاعد سازی افکار عمومی، بهره گیری از روش ها و راهبردهای علمی در نقش زمینه سازی و فضا سازی، نشر و توسعه آگاهی در نقش هدایتگری و جلب مشارکت مردمی، در زمینه فرایند توسعه و ترویج فرهنگ آن نقش آفرینی می کنند.

لذا روابط عمومی ها به عنوان پرچم داران هزاره سوم، با ارائه ساز و کارها، تغییر نگرش ها و تاثیر گذاری بر اندیشه ها، می توانند مسیر رشد و توسعه را کوتاه تر و ضمن ایجاد هم افزایی و همگرایی، زمینه مشارکت جمعی را برای تحقق اهداف فراهم نمایند و موجبات موفقیت در سازمان و جامعه را رقم بزنند.

منصور شیخ الاسلامی
مدیر روابط عمومی بانک سینا
 شماره خبر : 14001      انتشار : 28/2/1399        آرشيو بانک         آرشيو همه اخبار


   نظرات کاربران :

نام و نام خانوادگی : *  
نظرات : *

(حداکثر 900 کارکتر)

 
کارکتر تايپ شده :  
   

eghtesadkalan.ir

کلیه حقوق تجاری اين سايت برای گروه خبری محفوظ میباشد

استفاده و انتشار مطالب اين سايت با نیت بالا بردن فرهنگ و دانش بشری آزاد میباشد

برنامه نويسی : اصفهان هاست