چطور بانک محبوب شدیم؟ اقتصاد کلان

  امروز شمسی

  تماس با ما  تماس با ما   طلا و ارز  طلا و ارز   معدن  معدن   صنعت   صنعت    بیمه  بیمه   بانک  بانک   بورس  بورس   اقتصاد اجتماعی  اقتصاد اجتماعی   اقتصاد سیاسی  اقتصاد سیاسی   اقتصاد بین الملل  اقتصاد بین الملل   اقتصاد کلان  اقتصاد کلان   صفحه اصلی  صفحه اصلی  

  خبرهای برگزيده
افتتاح بزرگترین شعبه فروشگاه رفاه در مجتمع لوتوس مال
پیش‌بینی شاخص دو میلیون واحدی تا پایان امسال
تحلیل کارشناسی از ریزش این روزهای شاخص بورس
بورس مسکن روز میز دولتمردان
دومین نفتکش ایرانی به سواحل ونزوئلا رسید
چگونه سهام عدالت خود را بفروشیم؟
اخذ مالیات از خانه‌های خالی منتظر گوشه چشم سازمان امور مالیاتی
فروش سهام عدالت از سه‌شنبه آینده
خرید متری مسکن در بورس
چرا از عرضه اولیه خبری نیست؟
آیا یک زن ترامپ را از کاخ سفید بیرون می کند؟
واکنش مدیرعامل بورس تهران به ریزش شاخص کل بورس
بیان هنرمندانه روابط عمومی، مفاهیم پیچیده صنعت بیمه را ساده می‌کند
عرضه سهام معدنی‌ها در بورس در دستور کار قرار گرفت

  آخرين اخبار
مجمع عمومی فوق العاده موسسه اعتباری ملل برگزار شد
بهره برداری از درمانگاه فوق تخصصی بیمارستان بانک ملی ایران در زاهدان
بیمه دی یکی از مهم ترین حلقه های زنجیره ارزش گروه مالی دی است
امکان اعطای مالکیت فروش سهام عدالت به صورت غیرحضوری در بانک سینا
شوک «ذوب» واسطه‌گران را غافلگیر کرد
نتیجه آزمون استخدامی گروه پارسیان به زودی اعلام خواهد شد
امضای تفاهم‌نامه همکاری بانک صادرات و اتاق بازرگانی زنجان در سال «جهش تولید»
پرداخت بیش از دو هزار فقره تسهیلات مضاربه بانک ملی ایران در سال 99
همیاری کارکنان اداره امور شعب ایلام در پویش کمک مومنانه
شرکت اقتصادی نگین گردشگری ایرانیان وارد فرابورس شد
  پربيننده ترين اخبار
آغاز ساخت بزرگترین گلخانه شرق کشور با پشتیبانی ملل
آغازگر حرکت در مسیر پیشرفت و توسعه سازمانی؛ روابط عمومی ها هستند
پیام تبریک مدیرعامل به مناسبت سالروز تاسیس بانک سینا
افتتاح بزرگترین شعبه فروشگاه رفاه در مجتمع لوتوس مال
تولید حفاظ های بتنی مفصل دار در شرکت تارابگین ذوب آهن اصفهان
شوک «ذوب» واسطه‌گران را غافلگیر کرد
مجمع عمومی فوق العاده موسسه اعتباری ملل برگزار شد
نتیجه آزمون استخدامی گروه پارسیان به زودی اعلام خواهد شد
شرکت اقتصادی نگین گردشگری ایرانیان وارد فرابورس شد
امکان اعطای مالکیت فروش سهام عدالت به صورت غیرحضوری در بانک سینا
امضای تفاهم‌نامه همکاری بانک صادرات و اتاق بازرگانی زنجان در سال «جهش تولید»
  اوقات شرعی



  ارسال خبر به ما : چاپ

چطور بانک محبوب شدیم؟

اقتصاد کلان: ششمین دوره جشنواره بانک محبوب من با رویکرد سنجش رتبه‌بندی بانک‌های کشور بر مبنای شاخص تصویر سازمانی و در دوره زمانی زمستان 1398 انجام شد.

  

به گزارش اقتصاد کلان، مفهوم رقابت و رتبه بندی و چالش از آن دست مفاهیمی است که زمینه ساز پویایی و شادابی در هر صنعت و سازمانی است. یکی از رتبه بندی های معمول در نظام بانکی که با عنوان جشنواره بانک محبوب من شناخته می شود به طور منظم در شش سال گذشته به رتبه بندی بانک های کشور بر اساس شاخص های مختلف پرداخته است که مهمترین ویژگی این رتبه بندی و جشنواره مشارکت گسترده مردم و مشتریان نظام بانکی به عنوان داوران و رای دهندگان اصلی این رتبه بندی است.

جغرافیای این پژوهش ملی بوده است یعنی به مدد اینترنت و دسترسی عمومی برای مشارکت در رای گیری از همه جای ایران با هر سطح زندگی و تحصیلی مشارکت کننده وجود داشته است. نمونه آماری این پژوهش بالغ‌بر 140 هزار نفر از مشتریان نظام بانکی بوده است که در نوع خود عدد بسیار بزرگ و قابل توجهی است که می تواند در نرمال بودن نتابج و صحت و دقت هر چه بیشتر آن تاثیر بگذارد.

سه مؤلفه اصلی موردبررسی در سنجش مفهوم تصویر سازمانی که مبنای تولید پرسشنامه بودند عبارت‌اند از:

1-      وجهه بهتر برند بانک نسبت به رقبا

2-      احساس خوب مشتریان نسبت به بانک

3-      نظر مساعد سایر مشتریان نسبت به بانک

بر این اساس بانک سامان در میان 30 رقیب توانست بالاترین رتبه را به خود اختصاص دهد.

به زعم من وقتی ما به عنوان یک بانک حائز چنین رتبه ای در سه شاخص یا مولفه محوری می شویم باید دلایل و ما به ازاء این دستاورد را به عنوان نقاط قوت بانک و همکاران در مسائل مختلفی جستجو کرد. نقط قوتی که در فرهنگ و رفتار سازمانی ما نمود پیدا می کند.

به نظر من این رتبه که نشان‌دهنده زیبایی تصویر سازمانی ما در ذهن و ضمیر آگاه جامعه است، حاصل همه لبخندهایی است که به مشتریان می‌زنیم، نتیجه همه پیگیری‌های دلسوزانه‌ای است که برای مشتری انجام می‌دهیم، دستاورد همه خدمات سریع و هوشمندانه‌ای است که به مشتری ارائه می‌کنیم و مبین کلاس متفاوت تصویر برند سامان در دنیای فیزیکی و مجازی، اهمیت جدی به صدای مشتری و ایجاد رضایت در مشتریان هدف با ارایه سبد متنوعی از خدمات است.

هرچند که رسیدن به این دستاورد بزرگ آسان نبوده است ولی بدون شک حفظ و تکرار آن بسیار دشوارتر است. بنابراین این دستاورد برای ما هم فرصت است و هم تهدید. ضمن تبریک و تقدیر از یکایک همکاران امیدوارم با همکاری و همدلی بیش‌ازپیش این فرصت ارزشمند را که حاصل زحمات همه سامانی‌هاست به سکوی پرتابی برای رسیدن به اهداف عالی بانک تبدیل کنیم.
 شماره خبر : 13944      انتشار : 12/2/1399        آرشيو بانک         آرشيو همه اخبار


   نظرات کاربران :

نام و نام خانوادگی : *  
نظرات : *

(حداکثر 900 کارکتر)

 
کارکتر تايپ شده :  
   

eghtesadkalan.ir

کلیه حقوق تجاری اين سايت برای گروه خبری محفوظ میباشد

استفاده و انتشار مطالب اين سايت با نیت بالا بردن فرهنگ و دانش بشری آزاد میباشد

برنامه نويسی : اصفهان هاست