آنچه که باید از خودروی آبسوز بدانیم خبرگزاری اقتصاد کلان

  امروز شمسی

  تماس با ما  تماس با ما   طلا و ارز  طلا و ارز   معدن  معدن   صنعت   صنعت    بیمه  بیمه   بانک  بانک   بورس  بورس   اقتصاد اجتماعی  اقتصاد اجتماعی   اقتصاد سیاسی  اقتصاد سیاسی   اقتصاد بین الملل  اقتصاد بین الملل   اقتصاد کلان  اقتصاد کلان   صفحه اصلی  صفحه اصلی  
  خبرهای برگزيده
هشدار وزارت بهداشت، عقب نشینی وزارت صمت
جهش تولید با گردش کارخانه‌ها و حفظ اشتغال کارگران محقق می‌شود
رحمانی: اقلام مورد نیاز مردم تا پایان سال ذخیره سازی شده است
شروع نام نویسی تهرانی‌ها در مسکن ملی
مصرف آب تهران روی قله؛ تابستان دچار مشکل می‌شویم؟
تازه واردهای بورس چه زمانی اجازه معامله دارند؟
بازار مسکن در سال ۹۸ کوچکتر شد
ایران در لیست سیاه FATF قرار گرفت/ همتی: مشکلی برای ثبات نرخ ارز ایجاد نخواهد شد
محصولات و خدمات بیمه ای نبايد جزو کالاهای لوکس محسوب شود
کدام خانه ها باید مالیات بدهند؟
مالیات جدید همان عوارض خروج از کشور است
بهترین اقتصادهای جهان معرفی شدند
انگلیس، فرانسه و آلمان مکانیسم ماشه برجام را فعال کردند
ایران همه محدودیت‌های برجام را کنار گذاشت /گام پنجم برداشته شد

  آخرين اخبار
هشدار وزارت بهداشت، عقب نشینی وزارت صمت
جهش تولید با گردش کارخانه‌ها و حفظ اشتغال کارگران محقق می‌شود
رحمانی: اقلام مورد نیاز مردم تا پایان سال ذخیره سازی شده است
پیام نوروزی مدیرعامل مؤسسه اعتباری ملل
افزایش سرمایه بیمه کوثر از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی‌ها
​سهامداران «کوشاپیشه» سود سهام خود را در شعب بانک صادرات ایران دریافت کنند
تغییر ساعات کار شعب و ستاد بانک سینا
کوثر همواره در مسیر خدمت‌رسانی
افزایش تراکنش های غیرحضوری در بانک صادرات ایران پس از شیوع کرونا / لزوم حمایت نظام بانکی از خدمات شرکت‌های فین‌تکی
به تسهیلات گیرندگان و وام گیرندگان بانک سینا مساعدت می شود
  پربيننده ترين اخبار
هشدار وزارت بهداشت، عقب نشینی وزارت صمت
رحمانی: اقلام مورد نیاز مردم تا پایان سال ذخیره سازی شده است
جهش تولید با گردش کارخانه‌ها و حفظ اشتغال کارگران محقق می‌شود
پیام نوروزی مدیرعامل مؤسسه اعتباری ملل
افزایش تراکنش های غیرحضوری در بانک صادرات ایران پس از شیوع کرونا / لزوم حمایت نظام بانکی از خدمات شرکت‌های فین‌تکی
​سهامداران «کوشاپیشه» سود سهام خود را در شعب بانک صادرات ایران دریافت کنند
تغییر ساعات کار شعب و ستاد بانک سینا
کوثر همواره در مسیر خدمت‌رسانی
به تسهیلات گیرندگان و وام گیرندگان بانک سینا مساعدت می شود
پیام تبریک مدیرعامل شرکت بیمه کوثر به مناسبت فرا رسیدن سال 1399
بسته اینترنت هدیه ٢٠ گیگی معلمان همراه اولی فعال شد
  اوقات شرعی



  ارسال خبر به ما : چاپ

ناگفته هایی از سامانه آبسوز ایرانی؛
آنچه که باید از خودروی آبسوز بدانیم

اقتصاد کلان: با اعلام رسانه ای "اختراع سامانه آبسوز" در نمایشگاه محیط زیست تهران با حضور استاندار استان البرز در 15 اسفند 94 از طریق واحد مرکزی خبر صدا و سیما، خبر دستیابی ایران به فناوریی آب جایگزین سوختهای فسیلی (آبسوز) بصورت عمومی انتشار یافت.

  



به گزارش اقتصاد کلان، بدنبال آن طی ماه های بعد تعداد قابل ملاحظه ای از رسانه های بین المللی پس از تایید سامانه آبسوز توسط تیم فنی آن رسانه خبر ایجاد این سامانه را منتشر کردند.

طبق برآورد انجام شده در سال 95 هزینه آبسوز کردن هر خودرو بدون یارانه دولتی ۲/۵ میلیون تومان و 600 هزار تومان با یارانه بود و اکنون هزینه آن حدود ۴/۵ میلیون تومان تخمین زده می شود.

به گفته علاالدین جاسمی زرگانی مبدع سامانه آبسوز "سوخت تولید شده از آب را ("پرشین گاز") نامیده ایم. شکل و شمایلی شبیه به هیدروژن دارد، اما تفاوت های جدی با این سوخت دارد. (پرسین گاز ) از آب استحصال شده و پس از سوختن باز تبدیل به بخار آب می شود. در عین حال هیچ یک از خطرات هیدروژن موجود در دنیا را ندارد و جهت ذخیره  سازی و نگه داری به کپسول های مخصوص هید روژن نیاز ندارد.

به گفته مبدع تولید و استحصال این سوخت به مقادیر فراوان با شیوه ای بسیار نوین و متفاوت از شیوه های رایج دنیا انجام می شود و دارای توجیه اقتصادی و قابل رقابت با سوختهای فسیلی و دیگر سوخت ها می باشد.

جاسمی با اشاره به تفاوت اساسی سامانه آبسوز اظهارداشت: به یاد داشته باشیم پروژه خودرو با سوخت آب (هیدروژن) در شرکت آلمانی بی ام سری 7  و در فاز اول کاملا شکست خورد و در واقعه هنگام تست، بعد از ورود هیدروژن به موتور باعث انفجار مهیبی شد که منجر به گشته شدن شش دانشمند پروژه شد.

وی گفت: ولی در فاز دوم در همان سال با تغییرات اساسی در زیر ساخت آلیاژ موتور از چدن و آلومینیوم تبدیل به فولاد کربن که هزینه ای بالغ بر یک و نیم میلیون مارک در برداشت، در  صورتی که در سیستم ابداعی دانشمند ایرانی هیچ تغییری در زیر ساخت موتور اتفاق نمی افتد  و تنها سامانه ایی که آب را تبدیل به سوخت می کند را به  خودرو اضافه می کنیم.

وی یادآور شد که برخلاف اظهارات برخی افراد ناآگاه در خصوص قضاوت سامانه تبدیل آب به نوعی سوخت تاکید داشتند که سامانه مبدل آب به نوعی سوخت، از نظر ساختاری و روند تولید و مصرف انرژی، از نظر علمی با شیوهای موجود در جهان کاملان متفاوت بوده و از نمونه های رایج در جهان  تبعیت نمی کند.

جاسمی افزود: تمامی راه های تولید سوخت(هیدروژن) از آب را با فناوری موجود در جهان را بدلیل عدم توجیه اقتصادی در خصوص مصرف بی اندازه انرژی مردود می داند.

جاسمی درباره ایجاد بحران آب در صورت فراگیر شدن سامانه آبسوز در سراسر کشور گفت: هم اکنون مصرف بنزین کشور به عنوان یک سرمایه ملی و ارزشمند روزانه 105 میلیون لیتر است، فرض بر اینکه این میزان مصرف از سوخت با آب جایگزین شود با توجه به مصرف روزانه آب کشور و منابع آبی کشور این موضوع به یک شوخی شباهت دارد.(بعنوان مثال مصرف سرانه سالانه بیش از 90 درصد آب جهت مصرف کشاورزی)
وی درباره اینکه آیا ممکن است کشورهای پیشرفته به تکنولوژی مورد نظر دست یافته باشند نیز اظهار داشت: چنین تصور می شود برخی کشورها به این فناوری دست یافته باشند و بر اساس سیاست های راهبردیشان زمان ارایه آن را به تعویق انداخته اند و ما می توانیم بر اساس مدارک و مستندات این ادعا را ثابت کنیم.

به عقیده مخترع این فناوری روش های تولید انرژی(هیدروژنی) از آب در مقابل این فناوری منسوخ بوده و ایشان اذعان داشتند که ما با روشهای مختلف موجود استخراج هیدروژن کاملان آشنا هستیم و با قوانین علمی، حاکم بر ادعایی سامانه آبسوز کاملان آشنا هستیم و لیکن روش ابداعی خود را با شیوه نوین و کارآمدتر از شیوه های رایج و کاملان متفاوت در دنیا با حداقل انرژی مصرفی و حداکثر بازدهی تولید می شود و به کرات در آزمایشگاهای خود به تستهای  میدانی پرداختیم.

او درباره دلیل عدم ورود این فناوری از سال 94 تاکنون به بازار مصرف را کوتاهی و اهمال مسئولان ذی ربط به رغم بازدید و تستهای میدانی و اجرای و تایید آن همچنین عدم حمایت اقتصادی و معنوی از این طرح ملی عنوان می کند.

به گفته وی، هم اکنون که اطلاع رسانی جهت ثبت نام مردمی برای نصب سامانه صورت گرفته است، سیل هجمه مخالفین و معاندین بیشتر شده است. و روزنامه ها و سایتهای مختلف بدون هیچ پایه و اساسی فقط با نقل از پایگاهای دیگر شروع به تخریب و تکذیب در خصوص این فناوری و دانش ملی نموده اند.

سوال اینجاست؟ چرا برای شفاف سازی این فناوری بدنبال یک ساختار شفاف علمی نیستیم و اخبار کذب معاندین و سود جویان این فناوری نقل می کنیم. بنده بعنوان مدعی این فناوری تمامی منتقدین و مدعیان کذب این فناوری را به مناظره علمی در رسانه ملی با حفظ ضوابط بنیاد انرژی جاسمی زرگانی دعوت می کنم.

مبدع سامانه آبسوز کشور برای بار دوم مدعیان کذب این فناوری را به مناظره علمی در رسانه ملی در حضور مردم با ظوابط از پیش تعریف شده جهت حفظ طرح ملی (پرشین گاز) دعوت کرد.

مخترع این اثر همچنین یادآور می شود که بر اساس ظوابط تعیین شده قبل از نصب سامانه و کنترل آن روی خودرو هیچ گونه هزینه ای از مصرف کننده دریافت نمی شود.

 شماره خبر : 13362      انتشار : 16/9/1398        آرشيو اقتصادی         آرشيو همه اخبار


   نظرات کاربران :

نام و نام خانوادگی : *  
نظرات : *

(حداکثر 900 کارکتر)

 
کارکتر تايپ شده :  
   

eghtesadkalan.ir

کلیه حقوق تجاری اين سايت برای گروه خبری محفوظ میباشد

استفاده و انتشار مطالب اين سايت با نیت بالا بردن فرهنگ و دانش بشری آزاد میباشد

برنامه نويسی : اصفهان هاست