آنچه که باید از خودروی آبسوز بدانیم خبرگزاری اقتصاد کلان

  امروز شمسی

  تماس با ما  تماس با ما   طلا و ارز  طلا و ارز   معدن  معدن   صنعت   صنعت    بیمه  بیمه   بانک  بانک   بورس  بورس   اقتصاد اجتماعی  اقتصاد اجتماعی   اقتصاد سیاسی  اقتصاد سیاسی   اقتصاد بین الملل  اقتصاد بین الملل   اقتصاد کلان  اقتصاد کلان   صفحه اصلی  صفحه اصلی  
  خبرهای برگزيده
محصولات و خدمات بیمه ای نبايد جزو کالاهای لوکس محسوب شود
کدام خانه ها باید مالیات بدهند؟
مالیات جدید همان عوارض خروج از کشور است
بهترین اقتصادهای جهان معرفی شدند
انگلیس، فرانسه و آلمان مکانیسم ماشه برجام را فعال کردند
ایران همه محدودیت‌های برجام را کنار گذاشت /گام پنجم برداشته شد
مسکن بیش از این ظرفیت افزایش قیمت ندارد
واکنش بورس به شهادت سردار سلیمانی؛ افت ۱۶ هزار واحدی شاخص
رشد بورس، هر روز بیشتر از دیروز
نمایشگاه کار ایران امسال با رونمایی از یک محصول جدید برگزار می‌شود
آنچه که باید از خودروی آبسوز بدانیم
در بازار طلا، سکه و ارز چه خبر است؟
اصلاح قیمت بنزین؛ تصمیمی سخت در شرایطی دشوار
آسیب‌پذیری اقتصاد ایران از عوامل سیاسی خارجی کاهش یافته است

  آخرين اخبار
مناقصه عمومی بانک سرمایه
بانک سامان املاک مازاد خود را به فروش می‌رساند
کنفرانس «توسعه نظام مالی در صنعت نفت» با حمایت بانک صادرات ایران برگزار شد
جشنواره قرعه کشی کارتخوان های بانک سینا برگزار می شود
پرفسور ماندگار: بیمارستان بانک ملی ایران به یک مرکز پیشرفته تبدیل شده است
رتبه برتر باشگاه مشتریان بانک ایران زمین در جشنواره وب و موبایل
رونمایی از سامانه نظارت تخصصی درمان بیمه کوثر
نتیجه ارزیابی عملکردها باید به رضایت ذی نفعان ختم شود
١٠ باید و نباید مهم مدیریت مالی در دهمین دوره «جایزه ملی مدیریت مالی ایران»
بخش سی تی آنژیوگرافی قلب و سامانه هوشمند بیمارستان آنلاین بانک ملی ایران افتتاح شد
  پربيننده ترين اخبار
١٠ باید و نباید مهم مدیریت مالی در دهمین دوره «جایزه ملی مدیریت مالی ایران»
کنفرانس «توسعه نظام مالی در صنعت نفت» با حمایت بانک صادرات ایران برگزار شد
جشنواره قرعه کشی کارتخوان های بانک سینا برگزار می شود
رتبه برتر باشگاه مشتریان بانک ایران زمین در جشنواره وب و موبایل
رونمایی از سامانه نظارت تخصصی درمان بیمه کوثر
چهاردهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر عروسکی دانشجویان با حمایت بانک صادرات ایران آغاز به کار کرد
بیمه کوثر خدمتگزار راهپیمایان چهل‌ویکمین سالگرد پیروزی انقلاب
تقدیر از روسای شعب موفق بانک سینا
نتیجه ارزیابی عملکردها باید به رضایت ذی نفعان ختم شود
پرفسور ماندگار: بیمارستان بانک ملی ایران به یک مرکز پیشرفته تبدیل شده است
  اوقات شرعی



  ارسال خبر به ما : چاپ

ناگفته هایی از سامانه آبسوز ایرانی؛
آنچه که باید از خودروی آبسوز بدانیم

اقتصاد کلان: با اعلام رسانه ای "اختراع سامانه آبسوز" در نمایشگاه محیط زیست تهران با حضور استاندار استان البرز در 15 اسفند 94 از طریق واحد مرکزی خبر صدا و سیما، خبر دستیابی ایران به فناوریی آب جایگزین سوختهای فسیلی (آبسوز) بصورت عمومی انتشار یافت.

  



به گزارش اقتصاد کلان، بدنبال آن طی ماه های بعد تعداد قابل ملاحظه ای از رسانه های بین المللی پس از تایید سامانه آبسوز توسط تیم فنی آن رسانه خبر ایجاد این سامانه را منتشر کردند.

طبق برآورد انجام شده در سال 95 هزینه آبسوز کردن هر خودرو بدون یارانه دولتی ۲/۵ میلیون تومان و 600 هزار تومان با یارانه بود و اکنون هزینه آن حدود ۴/۵ میلیون تومان تخمین زده می شود.

به گفته علاالدین جاسمی زرگانی مبدع سامانه آبسوز "سوخت تولید شده از آب را ("پرشین گاز") نامیده ایم. شکل و شمایلی شبیه به هیدروژن دارد، اما تفاوت های جدی با این سوخت دارد. (پرسین گاز ) از آب استحصال شده و پس از سوختن باز تبدیل به بخار آب می شود. در عین حال هیچ یک از خطرات هیدروژن موجود در دنیا را ندارد و جهت ذخیره  سازی و نگه داری به کپسول های مخصوص هید روژن نیاز ندارد.

به گفته مبدع تولید و استحصال این سوخت به مقادیر فراوان با شیوه ای بسیار نوین و متفاوت از شیوه های رایج دنیا انجام می شود و دارای توجیه اقتصادی و قابل رقابت با سوختهای فسیلی و دیگر سوخت ها می باشد.

جاسمی با اشاره به تفاوت اساسی سامانه آبسوز اظهارداشت: به یاد داشته باشیم پروژه خودرو با سوخت آب (هیدروژن) در شرکت آلمانی بی ام سری 7  و در فاز اول کاملا شکست خورد و در واقعه هنگام تست، بعد از ورود هیدروژن به موتور باعث انفجار مهیبی شد که منجر به گشته شدن شش دانشمند پروژه شد.

وی گفت: ولی در فاز دوم در همان سال با تغییرات اساسی در زیر ساخت آلیاژ موتور از چدن و آلومینیوم تبدیل به فولاد کربن که هزینه ای بالغ بر یک و نیم میلیون مارک در برداشت، در  صورتی که در سیستم ابداعی دانشمند ایرانی هیچ تغییری در زیر ساخت موتور اتفاق نمی افتد  و تنها سامانه ایی که آب را تبدیل به سوخت می کند را به  خودرو اضافه می کنیم.

وی یادآور شد که برخلاف اظهارات برخی افراد ناآگاه در خصوص قضاوت سامانه تبدیل آب به نوعی سوخت تاکید داشتند که سامانه مبدل آب به نوعی سوخت، از نظر ساختاری و روند تولید و مصرف انرژی، از نظر علمی با شیوهای موجود در جهان کاملان متفاوت بوده و از نمونه های رایج در جهان  تبعیت نمی کند.

جاسمی افزود: تمامی راه های تولید سوخت(هیدروژن) از آب را با فناوری موجود در جهان را بدلیل عدم توجیه اقتصادی در خصوص مصرف بی اندازه انرژی مردود می داند.

جاسمی درباره ایجاد بحران آب در صورت فراگیر شدن سامانه آبسوز در سراسر کشور گفت: هم اکنون مصرف بنزین کشور به عنوان یک سرمایه ملی و ارزشمند روزانه 105 میلیون لیتر است، فرض بر اینکه این میزان مصرف از سوخت با آب جایگزین شود با توجه به مصرف روزانه آب کشور و منابع آبی کشور این موضوع به یک شوخی شباهت دارد.(بعنوان مثال مصرف سرانه سالانه بیش از 90 درصد آب جهت مصرف کشاورزی)
وی درباره اینکه آیا ممکن است کشورهای پیشرفته به تکنولوژی مورد نظر دست یافته باشند نیز اظهار داشت: چنین تصور می شود برخی کشورها به این فناوری دست یافته باشند و بر اساس سیاست های راهبردیشان زمان ارایه آن را به تعویق انداخته اند و ما می توانیم بر اساس مدارک و مستندات این ادعا را ثابت کنیم.

به عقیده مخترع این فناوری روش های تولید انرژی(هیدروژنی) از آب در مقابل این فناوری منسوخ بوده و ایشان اذعان داشتند که ما با روشهای مختلف موجود استخراج هیدروژن کاملان آشنا هستیم و با قوانین علمی، حاکم بر ادعایی سامانه آبسوز کاملان آشنا هستیم و لیکن روش ابداعی خود را با شیوه نوین و کارآمدتر از شیوه های رایج و کاملان متفاوت در دنیا با حداقل انرژی مصرفی و حداکثر بازدهی تولید می شود و به کرات در آزمایشگاهای خود به تستهای  میدانی پرداختیم.

او درباره دلیل عدم ورود این فناوری از سال 94 تاکنون به بازار مصرف را کوتاهی و اهمال مسئولان ذی ربط به رغم بازدید و تستهای میدانی و اجرای و تایید آن همچنین عدم حمایت اقتصادی و معنوی از این طرح ملی عنوان می کند.

به گفته وی، هم اکنون که اطلاع رسانی جهت ثبت نام مردمی برای نصب سامانه صورت گرفته است، سیل هجمه مخالفین و معاندین بیشتر شده است. و روزنامه ها و سایتهای مختلف بدون هیچ پایه و اساسی فقط با نقل از پایگاهای دیگر شروع به تخریب و تکذیب در خصوص این فناوری و دانش ملی نموده اند.

سوال اینجاست؟ چرا برای شفاف سازی این فناوری بدنبال یک ساختار شفاف علمی نیستیم و اخبار کذب معاندین و سود جویان این فناوری نقل می کنیم. بنده بعنوان مدعی این فناوری تمامی منتقدین و مدعیان کذب این فناوری را به مناظره علمی در رسانه ملی با حفظ ضوابط بنیاد انرژی جاسمی زرگانی دعوت می کنم.

مبدع سامانه آبسوز کشور برای بار دوم مدعیان کذب این فناوری را به مناظره علمی در رسانه ملی در حضور مردم با ظوابط از پیش تعریف شده جهت حفظ طرح ملی (پرشین گاز) دعوت کرد.

مخترع این اثر همچنین یادآور می شود که بر اساس ظوابط تعیین شده قبل از نصب سامانه و کنترل آن روی خودرو هیچ گونه هزینه ای از مصرف کننده دریافت نمی شود.

 شماره خبر : 13362      انتشار : 16/9/1398        آرشيو اقتصادی         آرشيو همه اخبار


   نظرات کاربران :

نام و نام خانوادگی : *  
نظرات : *

(حداکثر 900 کارکتر)

 
کارکتر تايپ شده :  
   

eghtesadkalan.ir

کلیه حقوق تجاری اين سايت برای گروه خبری محفوظ میباشد

استفاده و انتشار مطالب اين سايت با نیت بالا بردن فرهنگ و دانش بشری آزاد میباشد

برنامه نويسی : اصفهان هاست