در مسیر آموزش و پرورش شکافی ایجاد شده است خبرگزاری اقتصاد کلان

  امروز شمسی

  تماس با ما  تماس با ما   طلا و ارز  طلا و ارز   معدن  معدن   صنعت   صنعت    بیمه  بیمه   بانک  بانک   بورس  بورس   اقتصاد اجتماعی  اقتصاد اجتماعی   اقتصاد سیاسی  اقتصاد سیاسی   اقتصاد بین الملل  اقتصاد بین الملل   اقتصاد کلان  اقتصاد کلان   صفحه اصلی  صفحه اصلی  

  خبرهای برگزيده
انجام نخستین معامله با اینستکس هفته آینده
مقصد خانه‌اولی‌ها در بازار مسکن کجاست؟
طلا یا بیت کوین؟ کدام برای سرمایه‌گذاری مناسب‌تر است؟
توسعه خدمات غیرحضوری با جدیت بیشتری پیگیری می‌شود
خبر تازه سخنگوی دولت درباره تصمیم دولت درباره ارز
مشاغل خودرویی نیاز به تسلیم اظهارنامه مالیاتی ندارند
تلاش اروپا برای رهایی از دیکتاتوری دلار
ثبات باورنکردنی قیمت مسکن اروپا، طی ۱۹ سال
طلای جهانی رکورد ۱۴۰۰ دلار را شکست
اکنون بهترین فرصت برای خروج دولت از اقتصاد است
جشنواره فرهنگی صوتی و تصویری ایمنی ترافیک برگزار می شود
با هدف ازبین بردن شکاف عمیق بین بازار عرضه و تقاضای نیروی کار؛
تراز تجاری مثبت بیانگر موفقیت ایران در مدیریت تحریم ها است
افزایش 20 درصدی حقوق کارکنان در ضریب ریالی اعمال می شود

  آخرين اخبار
برگزاری همایش بررسی عملکرد سه ماهه شعب مستقل بانک ملی ایران
راهیابی تیم ملی هندبال ساحلی به مسابقات جهانی با حضور کارمند بانک ملی ایران
امضاء تفاهم نامه همکاری بیمارستان میلاد و بانک رفاه کارگران
انجام نخستین معامله با اینستکس هفته آینده
مقصد خانه‌اولی‌ها در بازار مسکن کجاست؟
طلا یا بیت کوین؟ کدام برای سرمایه‌گذاری مناسب‌تر است؟
توسعه خدمات غیرحضوری با جدیت بیشتری پیگیری می‌شود
سرمایه اصلی بانک ایران زمین؛ نیروی انسانی جوان، خلاق و مبتکر است
بازدید اعضای هیات مدیره بانک ملی ایران از کارخانه تولیدی کابل سینا
شهدا مشعل دار پیروزی و استقلال ملت هستند
  پربيننده ترين اخبار
  اوقات شرعی



  ارسال خبر به ما : چاپ

وزیر آموزش و پرورش:
در مسیر آموزش و پرورش شکافی ایجاد شده است

اقتصاد کلان:وزیر آموزش و پرورش گفت: در مدرسه همه افراد باید هدفشان این باشد که بچه ها را به سمت تربیت متعالی هدایت کنند اما یک شکافی در این میان ایجاد شده و در این مسیر خطاهایی وجود دارد.

  

به گزارش اقتصاد کلان، سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش عصر امروز در مراسم گرامیداشت هفته تربیت اسلامی، روز امور تربیتی و روز میلاد فاطمه زهرا(س) که در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد، ضمن گرامیداشت این ایام گفت: این برنامه قاعدتا باید در دو بخش برگزار می شد اما تلفیق این دو برنامه در صرفه جویی برنامه ها اثرگذار است و تبریک می گم بر این ابتکار عمل. 

وی ادامه داد: سیاست جدید آموزش و پرورش در دولت دوازدهم توجه به حوزه امور تربیتی است. 

بطحایی گفت: ماموریت اصلی ما تربیت است. یعنی برنامه هایی که بچه های ما را به صفات خداوند تبارک و تعالی دارد وصل می کند. ما باید بچه ها را در مسیری هدایت کنیم که متصف بشوند به صفات باری تعالی. خروجی های آموزش و پرورش باید افرادی با ایمان و صبور باشند که افتخار کنند در کشور ایران زندگی می کنند. باید بچه ها به مرحله ای یادگیری برسند که بعد از فراغت از تحصیل این ویژگی ها را داشته باشند. بنابراین اگر ما آموزش و پرورشی داشته باشیم که منتج به تربیت نشود، آن را نباید آموزش و پرورش نامید.

وی ادامه داد: اگر دانش آموز در کارنامه رتبه اول داشته باشد اما حضور وی در مدرسه منتج به تربیت نشود یعنی عمرمان را به بطالت گذرانده ایم.

وزیر آموزش و پرورش گفت: در مدرسه همه افراد باید هدفشان این باشد که بچه ها را به سمت تربیت متعالی هدایت کنند اما یک شکافی در این میان ایجاد شده و در این مسیر خطاهایی وجود دارد. در سند تحول بنیادین بابد خروجی‌های آموزش و پرورش افراد صبور و متعهد باشند که محبت کردن را یاد بگیرند و بعد از فارغ التحصیلی این ویژگی را داشته باشند.

بطحایی گفت: باید این خطاها به تدریج تصحیح شود و در مسیر اصلی قرار گیرد اما متاسفانه نقص دارد و مهم‌ترین چالش آموزش و پرورش امروز همین موضوع است.

وی افزود: همه آن‌هایی که مدال بر گردن آن‌ها می‌اندازیم برای ما قابل احترام هستند، اما یادمان نرود این مدال ها معلوم نیست ناظر بر تربیت باشد. اگر کسی مهربانی کرد، صادقانه برخورد کرد و ... مدال بر گردنش نمی‌اندازیم. این ضعف بزرگ ماست.

وزیر آموزش و پرورش در ادامه مراسم بیان کرد: کارهایی را به کمک شما برای رسیدن به این اهداف آغاز کرده ایم. تلاش می کنیم رقابت های فردی جای خود را به رقابت های جمعی بدهد و سهم کنکور در فرایند تعلیم و تربیت کم شود و حرکت هایی نیز در این راستا صورت گرفته است.

وی افزود: حتی فعالیت های فرهنگی و هنری ما که ذاتش فردی است را به سمت فعالیت های فردی سوق بدهند. اگر ما به سمت اقداماتی حرکت می کنیم با این رویکرد است. تکالیفی که تا پیش از این داشتیم باید مهارت محور شود. آزمون ها را باید حذف یا کم کنیم. باید دایه های مهربان تر از مادر را از این خانه بیرون کنیم. به سمت تکالیف مهارت محور حرکت کردیم. برنامه ویژه مدرسه را آغاز کردیم و می دانم به سختی جلو می رود. باید بخشی از برنامه رسمی مدرسه در اختیار مربی تربیتی و معلم مدرسه باشد.

وزیر آموزش و پرورش گفت: ما هیچ نیتی برای کوچک کردن فضای تربیتی و پرورشی نداریم بلکه تصمیم بر گسترش آن به کل فضای مدرسه داریم. کاش ما می توانستیم اجازه دهم ۱۲ ساعت در هفته را به هنر یا فعالیت های پرورشی اختصاص دهیم. بخش کوچکی را به مفاهیم شناختی اختصاص دهیم. 

بطحایی در پایان گفت: باید به سمتی برویم که تمام فضای مدرسه در اختیار تربیت باشد و آموزش منتج به پرورش شود که اگر این موضوع عملی نشود، آموزش و پرورش فعالیت خود را انجام نداده است.






 شماره خبر : 12305      انتشار : 23/12/1397        آرشيو فرهنگ و هنر         آرشيو همه اخبار


   نظرات کاربران :

نام و نام خانوادگی : *  
نظرات : *

(حداکثر 900 کارکتر)

 
کارکتر تايپ شده :  
   

eghtesadkalan.ir

کلیه حقوق تجاری اين سايت برای گروه خبری محفوظ میباشد

استفاده و انتشار مطالب اين سايت با نیت بالا بردن فرهنگ و دانش بشری آزاد میباشد

برنامه نويسی : اصفهان هاست